קושי בהשלמת מחזור נשימה

דיון מתוך פורום  רפואה דחופה (מיון)

21/11/2017 | 14:09 | מאת: מיכאל

שלום, אני בן 31, בכושר גופני טוב ולא סובל משום מחלה כרונית. כבר מספר חודשים שיש לי מעין קושי בנשימה. כאשר אני לוקח אוויר, אני לא מצליח להשלים נשימה (כאילו מחזור הנשימה נתקע באמצע). ניגשתי לרופא המשפחה שלי, זה הרגיש כאילו הוא לא מאמין לי ואומר לי שזה חרדה. אין לי חרדות ואני לא איזה ילד שמנסה למצוא מחלה כדי לא ללכת לבית ספר או משהו בסגנון... אין לי סיבה להמציא משהו שלא קיים. הקושי הנשימתי הזה ממש מפריע לי,... לפעמים אני מרגיש תחושת מחנק או כאילו יש לי כתוצאה מכך לחץ בבית החזה. מה יכולות להיות הסיבות לכך?

לקריאה נוספת והעמקה

מיכאל שלום, יכולות להיות הרבה סיבות שאי אפשר למנות אותן כאן. צריך להתחיל מבדיקות של סטורציה בדם במנוחה ומאמץ, בדיקה גופנית על ידי רופא, בדיקות מעבדה וצילום חזה. לאחר מכן ניתן לשקול בדיקת תפקודי נשימה. לאחר הנ"ל במידה ולא יימצא שום דבר הייתי ממליץ על התייעצות עם רופא ראות.

23/11/2017 | 19:32 | מאת: מיכאל

שלום, תודה על תשובתך המהירה. ניגשתי היום שוב לרופא משפחה, הוא ביצע בדיקת סטורציה (%99), לחץ דם (תקין) סוכר (תקין) ואקג (תקין), קיבלתי הפניות לצילום חזה ובדיקות דם. הוא טוען שאני סובל מ Hyperventilation syndrom. אני לא נמצא בחרדות או בלחץ נפשי כלשהו כך שזה לא יכול להיות בגלל זה. הרופא טוען שזה כתוצאה מכך שאני עובד כל היום בתוך משרד סגור ללא חלונות כך שאין תחלופת אוויר ולכן הגוף מרגיש שאין לו אוויר ונכנס ללחץ, האם זה הגיוני? ייתכן מצב שהגוף שלי נכנס ללחץ לבד?

אני לא בטוח לגבי המשרד הסגור אבל עדיין יכול להיות שזה משני לסיבות לא אורגניות. לאחר צילום חזה ובדיקות מעבדה הייתי עושה תפקודי נשימה עם מבחן תגר מה שנקרא.

מנהל פורום רפואה דחופה (מיון)