גמילה מסוכר וגלוטן בהריון

דיון מתוך פורום  אינסולין - דרכי טיפול

22/07/2012 | 02:16 | מאת: בילי

שלום ד"ר אלדור, אני בחודש חמישי להריון עם סוכרת הריון ומזריקה אנסולין. אני עולה במשקל בקצב רצחני וזה לא מוצא חן בעיני בכלל. גם בהריון הקודם זה היה כך ויש לי תחושה מאוד חזקה שזה קשור גם לאנסולין. באיזשהו מקום אני מרגישה כל הזמן רעבה ולא מצליחה להתגבר על תחושת הרעב. כמו כן סולדת מירקות ומבשר עוף ודג וזה מקשה עלי מאוד. אבל איכשהו אני מרגישה שאכילת פחמימות מכניסה אותי למעגל קסמים של רעב עליה במשקל ועליית סוכר וכל מס' שבועות אני צריכה להגביר עוד קצת את מינון האינסולין. אחרי ארוחות שכוללות לחם קל רמת הסוכר יחסית נמוכה בהשוואה לארוחות שכוללות פחמימות שמקורן בקמח לבן. לכן מבחינת הרגשה אישית - אני חושבת שאולי כדאי לנסות דיאטה לגמילה מסוכר וגלוטן. עכשיו רציתי לשאול- אם אתה ממליץ על דיאטה כזו בכלל לחולי סוכרת? ולסוכרת הריון? מניסיונך עם מטופלים- האם זה עוזר לאיזון הסוכר ולמניעת הדרדרות המחלה לאורך זמן? האם זה בכלל בריא לעשות דיאטה כזו ולאמץ זאת כאורח חיים? ושאלת השאלות מבחינתי אם כדאי להתחיל דיאטה כזו בהריון (כיוון שעבורי עיקר הבעיה של הסוכרת כרגע היא בהריון והגוף שלי כרגע זועק לעזרה)

לקריאה נוספת והעמקה

שלום בילי במהלך ההריון , עלייה הדרגתית במינון האינסולין נפוצה (במיוחד בשליש השני ואילך). לגבי דיאטה דלת פחממות- פעמים רבות זו הדיאטה המומלצת לסוכרתיים כיוון שהיא מקלה באיזון. מספר מחקרים בדקו השפעת דיאטה במהלך הריון ומצאו שהן כנראה בטוחות (ויתכן אף מועילות לאם ולעובר). עם זאת , המידע עדיין מוגבל. מאידך ללא ספק בסוכרת הריונית מומלצת דיאטה לאיזון הסוכר (הכוללת מעט פחממות) וכן איזון הדוק של הסוכר. לגבי גלוטן- אין כל הוכחה . הגלוטן נפוץ במאכלי חיטה ורובם מכילים פחממות רבות (לחם וכד'). אני ממליץ לך להוועץ בנושא שוב ברופא הסוכרת העוקב אחריך במהלך ההריון. חשוב לזכור שיש להמשיך מעקב גם לאחר ההריון.

01/08/2012 | 23:00 | מאת: בילי

שאני נמצאת בטיפול אצלם טוענות בכל תוקף שדיאטה כזו כמו גם דיאטת חלבונים בלבד לא רק שלא מועילה אלא אף מזיקה בהריון וגם לא בהריון. הם סוברות שהגוף זקוק לסוכר ואם לא מספקים לו את הפחמימות בצורה מבוקרת הוא מפרק את המאגרים שיש בגוף ויש עליה לא מבוקרת של סוכר. כמו כן דיאטה כזו לאורך זמן מהווה סכנה לכליות בגלל עומס החלבונים. מעניין שיש דיעות שונות בין החוקרים וגם בין הרופאים לגבי כל מיני שאלות המתעוררות סביב הטיפול בסכרת ויש להם השלכה ישירה על המטופלים. למשל בהקשר אחר- יש כאלה שסוברים שנטילת גלולות למניעת הריון יכולות להעלות את רמת הסוכר בגוף ולזרז הופעת סוכרת ויש שטוענים שממש לא. יש כאלה שטוענים שכל הריון בנשים עם סוכרת הריון מקדם את התפרצות הסוכרת עוד יותר ויש כאלה שטוענים שאין קשר בכלל. השאלה בתור מטופלת- איך אני יודעת שאני עושה משהו שהוא נכון עבורי ולא פוגע בי בסופו של דבר ושאני נמצאת בידיים הטובות והנכונות. הרי את ההשלכות של הטיפול רואים רק במרחק של שנים ואחר כך אולי כבר מאוחר לשנות כי הנזק נעשה..

מנהל פורום אינסולין - דרכי טיפול