סטטינים ו-FDA

דיון מתוך פורום  אינסולין - דרכי טיפול

26/06/2012 | 19:31 | מאת: מאיר

שלום ד"ר רועי תודה על תשובתך לשאלתי הקודמת ואני מבקש לשאול: לאחרונה קראתי שה-FDA הוסיף הזהרה שמייחסת עליה ברמת הסוכר כתוצאה משימוש בסטטינים . האם ההזהרה צרכה להדאיג את המשתמשים בסטטינים,ואיך בודקים אם יש קשר ? תודה מאיר

לקריאה נוספת והעמקה

שלום מאיר ההזהרה של הFDA באה בשל עלייה קלה בהארעות מחלת הסוכרת בחולים שנטלו סטטין. ההזהרה מדגישה שאין מדובר בסיבה להפסיק או לשנות את הטיפול בסטטין. התועלת מתרופות אלו רבה. מאידך , במשתמשים בסטטין , יש לעקוב מספר פעמים בשנה אחר רמת הסוכר ולהיות מודעים לאפשרות זו. (הדבר בדרך כלל נעשה באופן שגרתי כאשר מבצעים בדיקות לרמות כולסטרול- שולחים גם בדיקות סוכר). לגבי הסיבה לעלייה בשכיחות הסוכרת- היא עדיין אינה ברורה. יש לזכור שלמרות עלייה זו - הטיפול בסטטין- גם בבריאים וגם בסוכרתיים הוכח כמאריך חיים ומוריד התקפי לב וארועים מוחיים. מכאן שבמידה ויש סיבה לקחת סטטין- אי נטילתו בשל חשש מהופעת סוכרת, מסוכנת יותר מהופעת הסוכרת תחת הטיפול בו.

28/06/2012 | 18:09 | מאת: מני

ד"ר רועי אלדור שלום. אני מבקש ממך לכתוב ברור.כי ההמלצה לגבי סוכרתיים הכורסטרול הרע חייב להיות פחות מ-100 .כמובן במידה ואני צודק.המילחמה שלי בקופת החולים היתה קשה ומתישה.אני כימעט וקיבלתי שיתוק,כאבי השרירים שסבלתי מהם היו קשים ביגלל כל סוגי הסטטינים שקיבלתי אפילו היה לי טיפטוף שתן ביגלל חולשה של טונוס השרירים של שלפוכית השתן אך לבסוף היצלחתי בעזרת הרופאה הפנימית הנהדרת שמטפלת בי, לקבל את הקרסטור(רוזווסטטין)ובא לציון גואל.

מנהל פורום אינסולין - דרכי טיפול