אשמח לתגובה כלשהי......................

דיון מתוך פורום  שרירני רחם - מיומות

14/07/2016 | 11:12 | מאת: גלי

אנסח שוב- אני עומדת לפני ניתוח לכריתת רחם ורוצה לדעת אם יש סיכוי קל שבקלים שכשיסתיים המחזור (כמובן בלי ניתוח)יחלפו המיומות והרחם תיקטן מעצמה?

לקריאה נוספת והעמקה

אכן כן, לאחר הפסקת ההפרשה ההורמונלית של השחלות, מה שנקרא גיל המעבר , שמתרחש בממוצע בסביבות 50-55, שרירני רחם קטנים בהדרגה. לגבי הדימומים: בדכ גם הדימומים נעלמים בהדרגה, לא לפני שהם בדכ מתחזקים. מדוע מתחזקים? ואחכ נעלמים? בתקופה שלפני הפסקת הווסת יש תקופה בה האישה מפסיקה לבייץ (ביציות בשחלותיה אינן בשלות ואינן חורגות מהשחלה) וכחלק מתהליך זה אין הפרשת פרוגסטרון. להורמון הפרוגסטרון מספר תפקידים ברחם, הוא גורם (יחד עם האסטרוגן) לגידול שרירני הרחם, והוא גם תומך ברירית ומונע דימומים. ולכן, בהעדר פרוגסטרון הרירית משגשגת יותר, ויש נטיה לדימומים חזקים יותר. לכך יש להוסיף גם מרכיב נוסף והוא מיקום המיומה. מיומה קטנה שגורמת לדימומים חזקים נמצאת בדכ בחלקו הפנימי (הקרוב לרירית הרחם) ונוטה יותר לגרום לדימומים. לכן, כל מה שאת מתארת אכן צפוי והגיוני. האם להמתין לגיל המעבר ללא טיפול? ולסבול מאנמיה וחולשה (ופגיעה באברי גוף אחרים ובבריאותך הכללית)? על כך ניתן לתת מענה רק על סמך פרטים נוספים, ובעיקר, מיקום מדוייק של המיומה? מידע על האנמיה, וכיוב. לכך גם השלכה על סוג הטיפול אשר אינו בהכרח כירורגי, ואולי זעיר פולשני. בהצלחה, פרופ יונה תדיר

18/07/2016 | 21:54 | מאת: גלי

תודה על התשובה המפורטת שמסבירה את המצב המתסכל הזה של הדימומים הממושכים האלה. אנסה לתת עוד פרטים- בבדיקת דם שעשיתי לאחרונה נמצא המוגלובין תקין 12.9 אך ברזל 51 שהבנתי מהרופא שזה לא ממש תקין. בבדיקת אולטרסאונד שעשיתי נמצא שיש לי רחם אחורי שרירני ומיקום המיומות הוא- בקיר קדמי שמאלי, קידמי אינטרהמוראלי, פונדלי סובסרוזי, בקיר ימני ובחלל הרחם נצפו עוד שני שרירנים. האם זה מעיד על אנמיה? והאם מיקום המיומות מסביר גם דימומים מוגברים? (מבחינת הרגשה- בזמן הדימום וקצת אחריו מרגישה מאד תשישות אבל כשיש הפסקה זה עובר). והאם תאורטית כשיש מחזורים שאינם חזקים זה אומר שקיים בהם עדין ביוץ?

מנהל פורום שרירני רחם - מיומות