הפסקה בשימוש גלולות בזמן קצר

דיון מתוך פורום  שרירני רחם - מיומות

07/08/2015 | 08:05 | מאת: רק שאלה והיא חשובה

הומלץ לי לקחת גלולות פמינט להקלה על דימום וסתי והפחתת ימי מחזור עקב רחם שרירני. לא משתמשת בגלולות שנים. חבילה ראשונה לקחתי עם הפסקה של 7 ימים, חבילה שנייה סיימתי ושוקלת אם להמשיך ברצף לחבילה שלישית או להפסיק לאלתר ולא לקחת חבילה שלישית מאחר והיו כאבי בטן, תופעות דימום כבדות וקרישי דם גדולים שמפריע מאוד לתפקוד היומי. איפה ההשלכות יהיו יותר חמורות (דימום חזק וכו'), אם אפסיק לקחת גלולות בסיום חבילה שנייה ויותר לא אקח גלולות או שאקח חבילה שלישית ואחרונה ברצף (או בהפסקה) ולאחר מכן אפסיק עם שימוש בגלולות?

לקריאה נוספת והעמקה

גלולות כלל אינן פתרון טיפולי נכון משרירני רחם. גלוחות משנות במעדה מסויימת, לעיתים לטובה ולעיתים אף לרעה, את אופי הדימום. השליחה בגלולות שהן דוחות את הטיפול האמיתי לשרירני רחם. מה הטיפול המתאים לך? זאת לא ניתן לדעת בהעדר כל מידע כגון גודל, מיקום, גיל, קצב גידול הממונה, וכיוב. פרופ. תדיר

07/08/2015 | 20:30 | מאת: בהמשך לכתוב מעלה

תודה על המענה. בהמשך לכתוב מעלה, אני בחורה בת 31, רווקה ללא ילדים המעוניינת לשמר את רחמי וללדת בעתיד. לגבי פרטים נוספים, לפני כ- 8 שנים עברתי כריתת שרירן קדמי אינטמורלי 7 ס"מ במינלפרוטומיה לאחר אנמיה סימפטומטית. כיום מצויים 3 שרירנים: בקיר קידמי הדוחק את הרירית 41*34*47 מ"מ, קיר אחורי הדוחק את הרירית בקוטר 31 מ"מ, ואינטרמורלי בפונודוס בקוטר 7 מ"מ. קצב הגידול מ-4/2011-7/2015 בין 1-17 מ"מ שבשנתיים האחרונות החלה האצה. בוצעה היסטרוסקופיה פעמיים, ללא ממצא של שרירן בחלל ולכן לא נעשה ניתוח. כרגע במעקב שמרני וגלולות זה מה שהוצע. כפי שציינתי סובלת מימי מחזור מעל שבוע, כאבי בטן חזקים, דימומים כבדים עם קרישי דם גדולים, תכיפות במתן שתן והברזל וההמוגלובין במגמת ירידה. עברו שנים וקצת תמוהה שהרפואה לא מספיק התקדמה בעניין לטיפול לטווח ארוך. מה דעתך בנושא?

18/09/2015 | 14:40 | מאת: בהמשך לכתוב מעלה

יש מענה בעניין?

לא ראיתי כל שאלה ממך קודם לכן. עקרונית, לא ניתן להשיב על שאלתך ללא מידע על הרחם השרירני (כגון גודל שרירן, מיקום, קצב גידול, תכניות ילודה). ובנוסף, גלולות למניעת הריון אינן טיפול לרחם שרירני. פרופ. תדיר

21/09/2015 | 20:26 | מאת: שאלה חשובה

בהמשך לכתוב מעלה, אני בחורה בת 31, רווקה ללא ילדים המעוניינת לשמר את רחמי וללדת בעתיד. לגבי פרטים נוספים, לפני כ- 8 שנים עברתי כריתת שרירן קדמי אינטמורלי 7 ס"מ במינלפרוטומיה לאחר אנמיה סימפטומטית. כיום מצויים 3 שרירנים: בקיר קידמי הדוחק את הרירית 41*34*47 מ"מ, קיר אחורי הדוחק את הרירית בקוטר 31 מ"מ, ואינטרמורלי בפונודוס בקוטר 7 מ"מ. קצב הגידול מ-4/2011-7/2015 בין 1-17 מ"מ שבשנתיים האחרונות החלה האצה. בוצעה היסטרוסקופיה פעמיים, ללא ממצא של שרירן בחלל ולכן לא נעשה ניתוח. כרגע במעקב שמרני וגלולות זה מה שהוצע. כפי שציינתי סובלת מימי מחזור מעל שבוע, כאבי בטן חזקים, דימומים כבדים עם קרישי דם גדולים, תכיפות במתן שתן והברזל וההמוגלובין במגמת ירידה. עברו שנים וקצת תמוהה שהרפואה לא מספיק התקדמה בעניין לטיפול לטווח ארוך. מה דעתך בנושא?

מנהל פורום שרירני רחם - מיומות