שרירן גדול ו כמה שאלות שלא מצאתי להן תשובות

דיון מתוך פורום  שרירני רחם - מיומות

05/07/2014 | 01:15 | מאת: מיטל ב.

בת 41 . בבדיקה גניקולוגית לפני כ 5-6 שנים התגלה שרירן. הגינקולוג פטר בכך שאין מה לעשות למרות שסיפרתי שמדי כמה מחזורים יש לי כאבים חזקים מאוד, כולל הקאות שלשולים וכמעט התעלפויות. בשנתיים האחרונות מנסה להיכנס להריון, הייתי בפג' עם רופאת פיריון אך טרם התחלתי טיפולי פוריות . נראה באו"ס אגן קטן שהשרירן גדול מצד שמאל, 10*12 ס"מ. לא ברור מאיזה סוג. השערת רופא אחד היא כי השרירן ממוקם על דופן הבטן הפנימית והרופא בצילום רחם אמר כי השרירן חיצוני לרחם וכי פיזור היוד שווה בחלל הרחם ובשחלות. לאחר שקראתי הרבה חומר באתרים, כמה שאלות: 1. החל מהחודש שעבר כאבים בצד שמאל באזור של השרירן. קשה לי לתאר את סוג הכאב, ייתכן כאב פנימי עצבי , וכן דקירות, וכן כאב באגן. 2. האם זה מה שמה שמדווחות אחרות הסובלות מכאבי שרירנים? האם ייתכן שמדובר באנדומטריוזיס ? אין לי את כל התופעות של האנדו (כמו כאבים בעת יחסי מין, מחזור לא סדיר, או קוצר נשימה) ולכן אינני יודעת . 2. כאבי מחזור קשים קורים רק בחלק מהמחזורים, וזאת עם דימום כבד באותו יום, אבל לא לאורך כל הוסת. סה"כ ימי הוסת- 5-7. האם השרירן יכול לגרום לכאבים כאלה בחלק מהחודשים ובחלק לא? 3. במידה ואני רוצה להגיע למומחה שרירנים, האם עליי לקבל הפניה מגניקולוג? האם יש בדיקות שכדאי לי לדעת לבקש? דופלר? האם ייתכן שאני מתחילה את גיל המעבר כבר כעת ? 4. האם שרירן יכול להפריע לפוריות הן מבחינה פיזית, (חסימה של הזרע בדרך לחצוצרה ) והן בהפרעה בהשתרשות בשל השפעה על כימיית הרירית או הרחם ? 5. האם ישנם רופאים המטפלים במיוחד בתופעת שרירנים ביחד עם טיפולי פריון ? 6. אני רואה באינטרנט המלצות לטיפולים בשרירנים באמצעות דיקור, שינוי תזונה ותוספי מזון. האם יש לזה ערך? אשמח למידע והכוונה . מטריד אותי שאני לא יודעת מה פשר הכאבים, האם זה באמת מהשרירן או משהו אחר? כל רופא נותן לי מידע חלקי ואני מחפשת את קצה החוט להתחיל לבדוק בצורה מסודרת מה האפשרויות שיש לי . תודה מיטל ב.

לקריאה נוספת והעמקה

שרירן בגודל זה אכן עלול לפגוע בפוריותך ועל אף גילך נראה שיש הצדקה להסרת השרירן לפני הריון, שהרי סביר להניח שאת רוצה גם ללדת ולא רק להכנס להריון. הגיל אכן אינו מותיר זמן רב להמתנה, וניתוח יחייב המתנה נוספת, אבל זה כאמור לא החל היום .... טיפולי דיקור ודומיהם לא יסייעו בשלב זה, וזה עוד מסלול לדחיית הפתרון האמיתי. הלא כן? לשאלתך על מומחים? יש... אבל פורום זה אינו מיועד להפנייה לרופא זה או אחר/ת.

11/09/2014 | 12:47 | מאת: שירה

גם אני חווה כאבים מהסוג שלך וכמו כן יכולה לעזור לך עם תשובות לשאלותייך. לגבי מומחה את יכולה לעשות אצל פרופסור תדיר בעצמו...תתקשרי אלייך אשמח לעזור 0544455134

מנהל פורום שרירני רחם - מיומות