בעיות שלשול במזרח

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה

01/04/2014 | 10:02 | מאת: יהודה

היי, אני נמצא כעת בנפאל וזקוק להתייעצות. ביום שישי האחרון התעוררתי בבוקר עם בחילה ולאחר שעה בערך התחלתי להקיא ולשלשל. ההקאות היו נוראיות, הקאתי אפילו מים (ובמהלך כל חיי הקאתי אולי 3-4 פעמים). דחפתי קצת לחם והמון מים בהמלצת חבר ובאמת אחרי כ8 שעות ההקאות פסקו והתיאבון חזר בהדרגה. כעת עברו כבר 4 ימים אך השלשולים אינם פוסקים. אני אמנם לא רץ לשירותים כל שעתיים אך העניין עדיין מדאיג ומציק. אני לא חש תחושת התייבשות כי אני שותה כ2 ליטר וחצי ליטר כל יום (אני רגיל לשתות ליטר וחצי בדכ) ואין לי סחרחורות או סימני התייבשות. בכל פעם כשאני שוכב במיטה אני שומע קולות מימיים מהבטן ואני אוכל אך בלי תיאבון מוגבר מדיי (מנסה בננות ואורז כמה שאפשר). מה עליי לעשות? מן הסתם אני מעדיף להימנע מבתי חולים פה, בעיקר כיוון שאני חוזר לארץ ביום שלישי בדיוק עוד שבוע (יש לציין שלקחתי 3 כדורי קלבטן כבר בשישי, אך שם הפסקתי איתם). תודה!!

לקריאה נוספת והעמקה

לצערי לא ניתן לתת המלצות פרטניות דרך מדיה זו. אכן חשוב להקפיד על שתייה מרובה על מנת שלא להגיע למצב של התייבשות (ניתן לשים לב לתדירות מתן השתן וצבעו כמדד לכך). בכל מקרה רצוי לפנות להערכה רפואית. קשה לבצע הערכה של מצבך דרך מדיה זו. לעיתים יש צורך במתן טיפול תרופתי. ניתן לנסות ליצור קשר עם מרכז לרפואת מטיילים בארץ או עם רופא של חברת הביטוח ולשמוע לעצתם - מניח שהם מכירים את המרכזים הרפואיים באיזור בו אתה מטייל ולרוב גם יש להם אפשרות להמליץ על מרכז או רופא אליו ניתן לפנות להערכה מסודרת. התשובות בפורום אינן מהוות חוות דעת רפואית או תחליף להתייעצות עם רופא / בדיקה רפואית מסודרת

02/04/2014 | 21:24 | מאת: יהודה

היי ותודה רבה על התגובה. היום בשעה טובה נראה כי המטרד עבר. עכשיו אני בעיקר נאלץ להתמודד עם תיאבון מועט אך אני אוכל כמה שניתן. נקווה שההגעה לארץ תשפר את המצב סופית.

מנהלי פורום גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה