הסרת כיס מרה תופעות לואי

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה

13/10/2017 | 19:40 | מאת: עזורה

שלום, אני בן 63 בריא יחסית עובד עבודה סדירה מתעמל ושוחה (בחודשים האחרונים.) צמחוני סובל מאפליפסיה ונוטל כדורים קבועים.אין לי התקפים ואני במעקב. מאז הסרת כיס המרה (היה מלא באבנים)אני סובל מעצירות ומה שיוצא זה פשוט כדורים קטנים וקשים,אחת לשלושה ימים, בלי קשר למה שאני אוכל. אוכל המון ירקות פרות שותה לפחות 4-5 ליטר מים ביום תה אוכל חם מבושל או אפוי כבר לא מטוגן התיעצתי עם דיאטנית אם יש קשר מכיוון שקראתי שמיץ כיס המרה עוזר לפרק את המזון היא לא ידעה ניסיתי להפסיק מוצרי חלב לשבוע לא עזר.הפסקתי עם גלוטן לחם מאפים הכל מכל שבועיים גם זה לא עזר אני לא מעוניין לקחת כדורים או אמצעי עזר אחר. מעדיף שיטה טבעית. עד הניתוח הכל עבד כמו שעון בד"כ אני בבוקר שותה כוס מיים פושרים ופרוסת לחם עם גבינה וירקות קפה אחד וצהרים או ערב משהו חם. בדיקות דם בסדר גמור ירדתי במשקל כמה קג עקב שינוי התזונה והספורט. ורק זה מעיק עלי מאוד יש פתרונות? תודה מראש ושבת שלום.

לקריאה נוספת והעמקה
14/10/2017 | 13:51 | מאת: ד"ר דן פלדמן

שלום, כחלק מה"סינדרום" שמתפתח לאחר כריתת כיס המרה, אחד התסמינים השכיחים דווקא הינו שלשול... בחלק מהמטופלים מתפתח מצב של IBS LIKE (תסמונת מעי רגיז) שבחלקה יכולה להתבטא בעצירות. ללא קשר לאור גילך והעובדה שאין שיפור עם קווי הטיפול הראשונים אותם אתה מבצע, פעילות גופנית ודיאטה נכונה, הייתי מרחיב את הבירור בכל זאת, פגיה עם רופא גסטרו, הערכה כללית, מעבר על תרופות (תרופות רבות יכולות להחמיר עצירות), מעבדה, בלוטת תריס, ס"ד... במטרה לחפש רמזים ו"דגלים אדומים". קולונוסקופיה. כמובן שישנם קווי טיפול נוספים לעצירות עצמה, חלקם "תרופות".... בהצלחה.

14/10/2017 | 18:15 | מאת: עזורה

שלום דר' פלדמן תודה על התשובה,האם תוכל לפרט איזה קוי טיפול נוספים ישנם? והאם ישנם כדורים מומלצים? כאלה שלא מתמכרים אליהם כאלה שנלקחים אחת ל.. תודה רבה

מנהלי פורום גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה