שאלה בנושא cmv
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לאחר הלידה הראשונה שלי חליתי ב- cmv והבת שלי נדבקה מהחלב שלי. הבנתי שאין זה מסוכן!! כעת אני בהריון בשבוע 12 ואני חוששת מאוד מהוירוס הנ"ל!! האם סיכויי לחלות גדולים יותר? כיצד אוכל להישמר או לדעת אם חליתי? חשוב לי לציין שבשל נוגדן ssa חיובי אני במעקב צמוד במרפאה לסיבוכי הריון ויעשו לי אקו לב לעובר בכל שבוע, האם זה אומר שהם יוכלו לראות גם פגיעה מ cmv - חס וחלילה. הלחץ שלי נובע מכך שחברה שלי לעבודה ילדה תינוקת חירשת בעקבות הוירוס הנאחס הנ"ל. לתשובתך המהירה אודה. רותי
שלום רותי, היות וכבר נדבקת בעבר ב- CMV, הסיכוי של עוברך (ושלך) להידבק בו שוב ולהיפגע כתוצאה מכך (דהיינו- בזן אחר של הנגיף או עקב שפעול של הנגיף הישן) הוא כנראה נ מ ו ך יותר מזה של אשה שמעולם לא נדבקה בנגיף זה (ושתידבק בו, חו"ח, לראשונה במהלך הריונה). כדי לצמצם עוד יותר את סיכויי ההדבקה שלך עלייך להמנע מקרבתם של אנשים, ובעיקר ילדים, עם מחלת חום לא מוסברת, ולהקפיד על הגיינה אישית. הרבה בריאות אפי
תודה על תגובתך המהירה!! הצלחת להרגיע אותי יישר כוח! רותי