סתירה ?
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר הלפרין - שלום רב , 1. מה המשמעות של ( ESR ( 1 hour ? 2. סבלתי מחום גבוה (39-40) וכאבי בטן עזים וה- ESR היה תקין ( 14) . האם זה סתירה ? האם לא יתכן זהום חידקי בגוף ובכל-זאת ה-ESR יהיה בגדר הנורמה ? תודה רבה מראש על תשובתך וחג שמח .
שלום ליהי, ESR- או שקיעת דם בעברית- היא תבחין בלתי ספציפי לתהליך דלקתי (אך לא בהכרח זיהומי) בגוף. חום גבוה (למשל כזה שנגרם ע"י נגיף שאינו גורם לתהליך דלקתי משמעותי) יכול, במקרים רבים, להיות מלווה בשקיעת דם תקינה. במקרים מסוימים יכול אפילו זיהום חיידקי להיות מלווה בשקיעת דם תקינה, אך מצב זה הוא נדיר. הרבה בריאות אפי