אפטו סטומטיטיס או הפה והגפיים ?
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב אני בשבוע 28 להריוני , בשבוע האחרון בני בן השנתיים חלה בפצעים בפה ובגפיים והרופאה ( בדקה אותו לפני שהפצעים הופיעו בכמות גדולה ובגפיים ) אמרה שיש לו אפטו סטומטיטיס, לדברי ה"סבתות" זה נראה כמו מחלת הפה והגפיים .האם בכל אחת מהמחלות הנ"ל יש סכנה לעובר?
שלום אביבה, "אפטו-סטומאטיטיס" היא תיאור מ א ד כללי למגוון של בעיות, כך שאינני יכול להתייחס לקשר שבין מושג כללי זה לבין הריון. 'מחלת הפה והגפיים' (HFMD) נגרמת ע"י נגיף מקבוצת ה'אנטרו', והיא איננה נחשבת כמסוכנת במיוחד לעובר (אם אמו נדבקת בנגיף זה), אם כי במקרים נדירים דווח על הפלות/לידות מוקדמות. הרבה בריאות אפי