ד"ר הלפרין

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

11/12/2010 | 23:13 | מאת: לירון

שאלות נוספות בקשר להרפס: 1. ד"ר הלפרין כמה זמן שורד נגיף ההרפס ברוק, נניח עם נגעתי בזה עם היד או בחפץ או בכל דבר אחר? 2. אם נדבקתי בעבר בהרפס מסוג 1, האם הגוף שלי מחוסן כנגד הנגיף אם אני נחשפת למגע עם פצע הרפס של מישהו? האם אני אדבק שוב, או מכיוון שיש נוגדנים אני מוגנת? 3. אם נחשפתי לנגיף כמה זמן מרגע החשיפה מומלץ לבצע בדיקת דם לשני הסוגים? 4. האם הוירוס מדבק גם שאין פצעים? נניח אין התפרצות וכל זה, גם אז אני מדבקת? 5. אם אישה הרה חלילה יש לה את סוג 2 ואין לה נגעים פעילים בלידה, גם אז עושים קיסרי? 6. אם חלילה יש לי את הרפס סוג אחד אז כל החיים אני אצטרך לפחד שהוא יעבור לאברי המין באמצעות מין אוראלי או בדרך אחרת? אנא ענה לשאלותיי 5.

לקריאה נוספת והעמקה
11/12/2010 | 23:27 | מאת: שאלה

http://www.wral.com/lifestyles/healthteam/story/4058028/

שלום לירון, 1. הרפס עשוי לשרוד ברוק עד שהרוק מתייבש. 2. זמן הדגירה של הרפס בפה עשוי להגיע לכדי 10 ימים. 3. אדם עשוי להיות מדבק בהרפס גם כשאין לו פצעים, אך הסבירות לכך לא גבוהה. 4. אדם שנדבק בעבר בהרפס מסוג 1 לא אמור להידבק בו שוב. 5. לאשה הרה עם הרפס בדרכי המין מקובל להמליץ על ניתוח קיסרי רק במקרים של התפרצות במהלך השליש השלישי של הריונה או סמוך ללידה. 6. ההרפס של חולה לא עובר אצלו/ה ישירות מהפה לדרכי המין, אך יכול לעבור לדרכי המין מבן/בת הזוג שלו/ה במהלך מין אורלי. הרבה בריאות אפי

12/12/2010 | 10:29 | מאת: לירון

תודה על המענה, תבורך. 1.אתה אומר שמגע עם פצע פעיל של הרפס הוא מאוד מדבק, האם תמיד המגע הזה מדבק? יש מצב שאגע בפצע פעיל ולא אדבק למרות שאין לי נוגדנים? 2.אם היה לי אפטות אחרי חום ופעם אחת היה לי חום עם פצע אדום, זה אומר שאני מחוסנת להרפס שפתיים, או אין לדעת? 3.האם ייתכן שישנם מקרים שמי שיש לו נוגדנים להרפס אחד יהיה מחוסן להרפס מסוג 2 ולא ידבק בנגיף? 4.כיצד ייתכן שפצע של הרפס יהיה מדמם? לא צריכה להיות לו קליפה או משהו? האם פצע הרפס מדמם בקלות? יכול להיות שהייתה קליפה והיא נפלה תוך כדי ואז זה דימם? 5.האם חייב להיות מגע ישיר עם הנגעים או יכול להיות עקיף? למשל היא כל הזמן נגעה בפצע ואח"כ ביקשה שאבדוק לה משהו בנייד, אז ייתכן והנוזל היה לי על היד ונגעתי בפנים או בשיער או בכל מקום, אז כך גפ הסיכוי גבוה שזה יעבור? לא ענית לי אחרי כמה זמן אפשר לראות נוגדנים בגוף? אם החשיפה הייתה יום חמישי האם עוד שבועיים שלושה כבר אפשר לראות נוגדנים? 6.מה הסיכוי שדרך הפצע הזה היא הדביקה אותי בהרפס זן 2? מזה אומר אם נדבקים בזה דרך נשיקה, שבסופו של דבר חלילה יתפרץ הרפס באברי המין? או שרק דרך מין אוראלי? או שיכול לא להתפרץ לעולם ורק יהיה בפה? 7.אז מה אישה שיש לה הרפס שפתיים צריכה לפחד כל הזמן לגעת בפה ואח"כ באיזורים אחרים, בעיקר באברי המין? למשל, אם כמה ימים לפני התפרצות נגעתי בפה ולא ידעתי שעומד לצאת פצע ואז נגעתי באיברי מין או מקום אחר, אז זה אומר שאדביק את האיזורים האחרים בטוח? 8.האם כל החיים אצטרך להיזהר ממין אוראלי במידה ונדבקתי בהרפס שפתיים? כיצד נוהגים עם מגע עם רוק ומגע עם איברים אחרים, האם כל הזמן אני צריכה לשטוף ידיים באובססיה? אומרים שההרפס מדבק גם שאין פצעים, אז מה עושים? איך נוהגים, אני מדברת לא רק בזמן שיש פצעים. 9.האם מאה אחוז יכולה להיות הדבקה במידה ועושים מין אוראלי שיש פצעים בפה? במקרה שתיארתי ובכלל האם כל מגע עם פצע מדביקה ישר? או שיש מצב שלא נדבקים כלל? 10.בעלי הוא אדם לא סטרילי במיוחד ולא שוטף ידיים והוא הרבה פעמים מכניס ידיים לפה ואח"כ נוגע באיבר המין והוא מסרב בתוקף לעשות בדיקה להרפס הוא טוען שאין לו סימנים והוא לא חייב. מה קורה במידה והוא חלילה יידבק ממני בהרפס שפתיים במידה ונדבקתי והוא ייגע ברוק ואח"כ באיבר מין ויבצע הדבקה עצמית, כיצד אדע, זה עלול לשגע אותי, מה עושים וכיצד נוהגים? 11. אם חלילה לאישה יש הרפס מסוג 2 וסמוך ללידה אין נגעים פעילים אז עושים לה לידה וגינאלית ולא קיסרית נכון? 12. אם לאישה יש זיהום הרפס פעיל בלידה והיא איננה יודעת ואז עובר התינוק בתעלת הלידה, האם יש מאה אחוז סיכוי שהוא יידבק או חלילה יינזק, או שישנם הרבה מקרים שלמרות שלא הייתה מניעה אז התינוק לא נפגע ונולד בריא? ד"ר הלפרין יקר, אני יודעת שאני שואלת הרבה שאלות, אבל לכן נועדו הפורומים ההלו וכבר אמרתי שאתה איש עם המון סבלנות, סימפטי ומקסים ושאלוהים יברך אותך. אני באמת במצוקה ואני חוששת מהמון דברים, בפרט שאני בהריון ולכן כשאתה עונה לי על השאלות זה נותן לי איזה מושג כללי ומרגיע אותי באיזה אופן, לכן חשוב לי שתענה לי על שאלותיי על פי סדר, לכן אני ממספרת אותן.

מנהל פורום מחלות זיהומיות