דלקת גרון- הדבקה
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, 1. אם חבר שלי בא עימי במגע ברוק כשאני חולה בדלקת גרון- כמה זמן לוקח לפתח תסמיני מחלה, אם זה דלקת חיידקית ואם זה ויראלי? 2. האם המחלה מדבקת גם באויר אם מדברים אחד אל השני קרוב, או רק דרך רוק? תודה רבה
שלום ענת, 1. זמן הדגירה של דלקת גרון חיידיקית (סטרפטוקוקוס) או נגיפית (נגיפים שונים) היא בד"כ מספר ימים. 2. החיידקים והנגיפים הנ"ל עוברים בד"כ מאדם לאדם דרך רוק, או מוצרים (כגון אוכל) וחפצים (כגון מזלג) שנגועים ברוק כזה, אך יכולים גם לעבור דרך תרסיס טיפתי כגון כזה שנפלט מעיטוש או שיעול. הרבה בריאות אפי
האם בזמן ימי הדגירה הנגיף או החיידק מדבקים ? תודה