אנטאמבה

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

06/03/2009 | 11:01 | מאת: ערן

לאחר שהיו שינויים בהרגלי היציאות נעשתה בדיקת צואה, שם גילו entamoeba coli. בנוסף אני רואה תולעים. הרופא רשם לי מטרוג'יל 500 מ"ג פעמיים ביום ל7-10 יום. אני עם סוכרת, ובודק דם ומשתמש במשאבת אינסולין וכו' - פעולות חודרניות. האם דרך כך עלולה האמבה לחדור לדם/רקמות? איך ניתן להימנע מלהדביק אנשים אחרים? האם בת הזוג עלולה להידבק בקיום יחסי מין? מה בעצם יכול להשמיד את האמבה?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום ערן, 1.אין זה סביר שהטפיל Entamoeba coli יחדור מהמעיים לאברים אחרים (גם אצל חולי סכרת). 2. שמירה על כללי הגיינה בסיסיים (כגון רחיצת ידיים במים ובסבון לאחר יציאה משרותים ולפני טיפול במזון) מצמצמת מאד את סיכויי ההדבקה. 3. אין זה סביר להידבק בטפיל זה במהלך יחסי מין. 4. הטפיל הנ"ל גם לא נחשב לפתוגני (דהיינו לכזה שגורם מחלות) ולא בהכרח צריך לנסות להיפטר ממנו. 5. לגבי ה"תולעים" שאתה רואה בצואה- אני צריך יותר פרטים. הרבה בריאות אפי

08/03/2009 | 17:01 | מאת: ערן

תודה מאוד ד"ר הלפרין אבקש להבין: ראיתי בויקפדיה שהאנטמבה היסטוליטיקה "היא טפיל מעיים אנארובי, הגורם למחלת האמביאזיס (Amoebiasis) שגורמת למותם של כ-100,000-40,000 בני אדם בשנה". גם רופא המשפחה שרשם לי את המטרוג'יל הזהיר אותי שהאמבה עלולה להתנחל בכבד וכו' ואז דרוש ניתוח. א"כ איך זה שהטפיל לא נחשב לפתוגני ושלא בהכרח צריך להיפטר ממנו? היה דגדוג כבר זמן מה. בליל 1 למרץ החדרתי שקית שהרטבתיה ב"שמן עץ התה" (להקלת הדגדוג - להפריע לתולעים לרדת לפי הטבעת) וראיתי תולעים לבנות דקות (אורך כ6 מ"מ) על השקית. אז לקחתי טבלית ורמוקס, ועל אף זאת ביום חמישי עוד ראיתי כ10 תולעים אלה בצואה.

מנהל פורום מחלות זיהומיות