הליקופטר :-)

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

22/02/2009 | 22:59 | מאת: Certificate

בן 29 בריא, לאחר מספר שנים של צרבות, שתכיפותם הלכה והתגברה, ביצעתי בדיקת דם לאיתור HELICO PYLORI IgG. הבדיקה יצאה חיובית עם ערך של 5.4 (הבנתי שמעל 1.1 נחשב חיובי) קבעתי תור לרופא המשפחה, בינתיים אשמח ללמוד מספר פרטים : 1. קראתי שהחיידק עלול לגרום לסרטן בקיבה, האם ללא קשר לטיפול האנטיביוטי שאקבל מומלץ לבצע גסטרוסקופיה למרות גילי ? 2. קראתי שההדבקה היא (בין השאר) דרך רוק, האם מומלץ לאישתי להבדק, למרות שאינה מגלה תסמיני אי נוחות הקשורים בקיבה ? 3. כיצד נדע אם הטיפול שאקבל עוזר ? האם רמת 5.4 IGG אמורה לרדת, או שזה מספר שעשוי להשאר (כמו נוגדני חיסונים שמקבלים) 4. לידע כללי, מה משמעות המספר ? האם תוצאה של 150 (לדוגמא), היא חמורה יותר ? תודה רבה !

שלום CERTIFICATE, 1. נוגדנים חיוביים ל- H. PYLORI אינם מספיקים לצורך אבחנה של מחלה פעילה בחיידק זה, או אפילו לצורך איבחון המצאותו בקיבה. 2. לצורך כך מקובל לבצע בדיקות אחרות, למשל UREA BREATH TEST או גאסטרוסקופיה.(המבוצעים ע"י גאסטרואנטרולוג/ית). 3. אם גם התבחינים הללו יהיו חיוביים, יומלץ לך לקבל טיפול (ואז אולי יהיה מקום גם לשלוח את רעייתך לבדיקות). הרבה בריאות אפי

23/02/2009 | 07:58 | מאת: Certificate

הרי IGG חיובי משמעותו שיש בגוף נוגדנים אבל לאו דווקא מחלה פעילה, אם כך - מדוע מלכתחילה שלחו אותי לבדיקת דם, ולא בדיקת נשיפה ? הרי בדיקת הדם לא אומרת לנו בעצם כלום.

מנהל פורום מחלות זיהומיות