בדייקת נוגדנים לשעלת ואנטיביוטיקה

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

17/11/2008 | 17:18 | מאת: תמר

שלום, לפני שבועיים וחצי החלה אצלי מחלת צינון ושעול חזק בעיקבותיה נשלחתי לבצוע בדיקת נוגדנים לשעלת. היום קיבלתי את התוצאה הבאה: Pertussis IgA 10.3 גבולי הסרום נבדק בשיטת האנליזה להמצאות נוגדנים לשעלת. מבוצע במשרד הבריאות ירושלים Pertussis IgM 11.6 under 8 negative from 8 - 10.9 bordeline above 11 positive הסרום נבדק בשיטת האנליזה להמצאות נוגדנים לשעלת. מבוצע במשרד הבריאות ירושלים הבדיקה נערכה לפני שבוע ביום שני, ומיום שישי אני כבר מרגישה טוה ובקושי משתעלת. שאלתי היא האם יכול להיות שהנוגדנים קיימים אצלי ממחלה שחליתי בה בעבר או מחיסון שקיבלתי? האם למרות שאני כבר מרגישה טוב עלי לקחת אנטיביוטיקה כדי למנוע הדבקה של הסובבים אותי ? תודה מראש, תמר.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום תמר, השילוב של שיעול ממושך ונוגדנים חיוביים כנגד חיידק השעלת מעלה חשד שאמנם חלית לאחרונה במחלת השעלת (למרות שחוסנת כנגד המחלה בעבר הרחוק). לאור זאת אני ממליץ על טיפול, גם כדי לצמצם את סיכויי ההדבקה של הסובבים אותך במחלה מדבקת זו. הרבה בריאות אפי

17/11/2008 | 19:38 | מאת: תמר

אפי שלום, תודה רבה על התשובה המהירה. כבר מתחילה לקחת .. יש לי עוד שאלה: בעלי אסמאתי וסבל פעמיים בעברו מדלקות ריאה. הבנתי שזמן הדגירה של שעלת הוא עד שבועיים. האם אתה חושב שכדאי שגם הוא יתחיל לקחת אנטיביוטיקה כדי למנוע/להקל על המחלה במקרה שנדבק ממני למרות שכרגע הוא לא חולה? שוב תודה, תמר.

מנהל פורום מחלות זיהומיות