CMV IGM חיובי

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

24/08/2008 | 12:55 | מאת: רון

ד"ר אלפרין שלום רב! בחודש חודשיים האחרונים הרגשתי עייפות קיצונית. בשבוע האחרון מדידות חום מראות על חום נמוך (37-38) ולכן נשלחתי לבדיקות דם שהראו : EBNA IGG POS,ebv PAST INFECTION, CMV IGg 57 AU/ml, CMV IgM חיובי למעקב. האם אני בשלב מדבק? האם יכול לחזור לעבודה (מרגיש מספיק חזק לעבוד אבל מפחד להדביק)? כיצד עלי להתנהג עם ביתי בת ה-8 חודשים (קראתי שתינוקות מקבלים את המחלה יותר קל ממבוגרים, האם יכול להיות שהיא תדבק בלי להראות סימנים, האם יש "חיסוניות" על ידיהדבקה)? איך יודעים לפי הבדיקות ששלב ההדבקה עבר ושישנו שלב החלמה (IGG צריך לעלות עוד, IGM צריך להפוך לשלילי)? המון תודה מראש, רון.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רון, 1. ע"פ הבדיקות שצרפת כנראה נדבקת לאחרונה ב- CMV, וסביר שהתלונות הרפואיות שלך קשורות לכך. 2. אדם מבוגר (ובריא בד"כ) שחולה בנגיף זה עשוי להיות מדבק במשך מספר חודשים. יחד עם זאת בדיקות ה- IgM וה- IgG אינן מהוות מדד אמין להדבקה כזאת. 3. אם ברצונך לדעת האם אתה עדיין מדבק - עליך לבצע בדיקת שתן ל- CMV (בטכניקה הקרויה PCR או ע"י תרבית). 4. כדי לצמצם את סיכויי ההדבקה של בתך עליך להקפיד על כללי הגיינה אישיים (למשל רחיצת ידיים במים ובסבון לאחר כל יציאה מהשרותים, לפני כל טיפול במזון וכד'). 5. בנוגע לחזרה לעבודה- עלייך להתייעץ עם הרופא התעסוקתי שקשור למקום עבודתך. הרבה בריאות אפי

24/08/2008 | 16:04 | מאת: רון

שוב תודה על התשובות המהירות. ועוד כמה שאלות ברשותך: לאישתי יש נוגדנים IGG ל-CMV (נבדק לפני ההריון), האם יש חשש שהדביק אותה במחלה פעילה? ולגבי התינוקת (8 חו')- הרי רוב האוכלוסיה הופכת לבעלת נוגדנים באיזה שהוא שלב בחיים, האם זה בעייתי אם תדבק עכשיו? האם זה נכון שתינוקות וילדים חולים במחלה פחות קשה ואף לא מראים סימנים קליניים?

מנהל פורום מחלות זיהומיות