cmv

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

17/07/2008 | 21:14 | מאת: טובה

דר הלפרין שלום. אני בהריון בשבוע ה17.אני יודעת בודאות שהיה לי בעבר CMV כי אחרי לידתו של בני בספטמבר 2006 (כשהוא היה בן ארבעה חודשים) ,חליתי בזה באופו חריף ,אןשפזתי והוירוס אובחן בודאות .במשך תקופה של כשנה וחצי אחכ היה igm גבןלי ובבדיקה שנעשתה בשיטה נוספת הוא יצא שלילי עד שבסוף הוא יצא שלילי בשתי השיטות. גם שתי ביקורות שעשיתיבמהלך ההריון הנוכחי, בשבוע 9 ובשבןע 16 ה iggיצא חיובי מעל 250 וה igm יצא שליליץ לפני כ9 ימים בני בן השנתיים.חלה במחלת חןם ויראלית,היה לו רק חום גבוה מאוד במשל 5 ימים,בספירת דם הלימפוציטים היו נמוכים (28) והמונוציטים היו קצת גבוהים(20),כאשר הרופא הסביר זאת כמחלה ויראלית בגלל שאני יודעת שלאחרונה סוברים שגם מחלה משנית עלולה להזיק לעובר,מאוד דאגתי מכך שאולי זה cmv.הרופא של בני אמר שהסיכוי אפסי כי אין שום סימן אופיימי למחלה ואמר שרק אם החום לא ירד במשך שבוע נבדוק cmv וebv.כפי שציינתי בני הבריא לחלוטין אחרי 5 ימים ולא דקרנו אותו... ממש ביום שבו בני החלים התחלתי להרגיש גירוי בגרון שהפך היום לנזלת וקצת חולשה(אין לי חום ואני מציינת שביום שבו התחלתי להרגיש את הגירוי בגרון היינו בברכיה בערב ,היה קריר וכבר בלילה התחיל להציק לי הגרוןי...) אנילא מצליחה להפסיק לדאוג שאולי היה לבני בכל זאת cmv ומה שיש לי עכשיו זו הדבקה משנית למרות שהקפדתי מאוד לרחוץ ידיים וכו... אני מודאגת עוד יותר כי ב30 לחודש בעוד שבועיים יש לי בדיקת מי שפיר (בגלל שאני בת 36,) ואני חוששת שעד אז לא אוכל לדעת אם נדבקתי על פי בדיקת הדם כי לא יעבור זמן מספיק לעלייה של igm. מה גם שהבנתי שלפעמים הדבקה משנית מתבטאת קודם כל בעלייה של iggובגלל שאצלי זה תמיד מעל 250 ןלא ערך ספציפי אין אפשרות להשוות... אני יודעת שלא בטוח שהיה לו דווקא את זה ןלא בטוח שנדבקתי אבל אני לא מפסיקה לדאוג מזה... הבנתי גם שבדיקה של IGM יכולה גם לתעתע ולצאת חיובית אפילו בגלל קיומו של וירוס אחר. האם על פי הסמפטומים שתארתי זה מצביע לכיוון ?cmv(לי היה כאב גרון קל שחלף תוך יום ועכשיו קצת נזלת וחולשה ללא חום) האם לאור הנתונים שהצגתי יש טעם לעשות בדיקת דם נוספת בעוד קצת פחות משבועיים לפני המי שפיר? ,הרבה תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
17/07/2008 | 21:21 | מאת: טובה

אני רק מוסיפה שביום שקבעתי את המי שפיר אהיה כבר בסוף השבוע ה19 ולכן לא הייתי רוצה לדחות את הבדיקה רק על סמך הספקולציות שלי, אלא אם כן זה נראה הכרחי.. .(אני למעשה לא יודעת במה חלה ולא אם ההתקררות שלי ההדבקות ממנו...)י

17/07/2008 | 22:10 | מאת: טובה

אני מתנצלת מראש על האורך ועל כל התוספות אני רק מציינת לגבי ספירת הדם של בני שהכל היה תקין,מלבד לימפוציטים שיצאו 28 כשהטווח היה 33-48 (באחוזים) ומונוציטים שיצאו 20כשהטווח היה 3-13. הרופא שלו הסביר את שתי הסטיות בכך שהוא היה עם חום על רקע ויראלי.

שלום טובה, 1. הסימפטומים שתארת אינם ספציפיים לזיהום ב- CMV, אך על סמך התאור הזה אין ביכולתי לשלול את האפשרות שחלית שוב בנגיף זה. 2. כשבועיים לאחר המחלה סביר שבדיקות הדם היעודיות ל- CMV כבר יראו זאת, אך אני מסכים עמך שגם זה איננו ודאי. הרבה בריאות אפי

18/07/2008 | 18:42 | מאת: טובה

קודם כל תודה על התשובה המהירה. לפי תשובתך אני מבחנה שאתה חושב שכדאי לי בכל זאת להבדק שוב לפני המי שפיר? רציתי לדעת גם האם זה שכיח באופו יחסי שוירוסים אחרים יתעתעו ויעלו את ערכי הigm באופן כוזב(שמעתי פשוט שזה קורה ואני די חוששת מ כל החמקמקות של הבדיקה הזו בדיוק עשכשיו לפני המי שפיר...)

מנהל פורום מחלות זיהומיות