הידבקות במלריה במצב שלאחר כריתת טחול.

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

12/07/2008 | 20:38 | מאת: אפריקנו

אני בן 40 במצב של לאחר כריתת טחול עקב חבלה(בגיל 19) בתאונה מלפני עשרים שנה.. אני שוקל הצעת עבודה באפריקה (קונגו) למשך של שנתיים. הבנתי מהעובדים האחרים כי הם לא לא לוקחים את הטיפול התרופתי המונע בגלל תופעות הלוואי הקשות והשהות הארוכה שם. כמו כן רובם חטפו מלריה בצורה כזו או אחרת... האם במצבי (ללא טחול) אני נמצא באיזשהו סיכון מיוחד? האם אהיה חייב לקחת את התרופות למניעה במשך כל שהותי (שנתיים) ? האם יש כדור עם תופעות פחותות שניתן לקחת לאורך זמן ושעדיין מכסה את כל סוגי המלריה? האם יש איזשהו סיכון מיוחד לחסרי טחול בלקיחת התרופות לאורך זמן ?

לקריאה נוספת והעמקה

לום אפריקנו, 1. הסיכוי למחוסר טחול שנדבק במלריה לפתח את סיבוכי המחלה או אפילו למות ממחלה זאת הוא גבוה מאדם שיש לו טחול. 2. לאור זאת עליך לשקול אם בכלל כדאי לך לשהות תקופה ממושכת כל כך (שנתיים) באזור בו המחלה שכיחה ביותר. 3. אם אתה מחליט לנסוע- המלצתי החד-משמעית היא לקחת טיפול תרופתי מונע במשך כל זמן שהותך בקונגו (בנוסף לנקיטת אמצעי הגנה אחרים כגון כילות, שרוולים ארוכים, קרם דוחה יתושים, ועוד). 4. קיימות תרופות רבות שבהן ניתן להשתמש כמניעה: MEFLOQUINE, MALORONE, DOXYCICLINE ועוד. 5. אני ממליץ לך אפוא להתייעץ בנושא זה (של בחירת התרופה המתאימה לך)- כמו גם בנושאים אחרים הקשורים לנסיעתך- עם רופא/ה במרפאת מטיילים. הרבה בריאות אפי

12/07/2008 | 21:43 | מאת: אפריקנו

המון תודה על התגובה המהירה!!! מכיון שהבנתי שבאותו איזור ישנם כל הזנים של המלריה. האם יש תרופה מונעת שמכסה את כל הזנים? האם יש בעיה עם לקיחת התרופות לאורך זמן? האם יש סיכוי להדבק גם אם לוקחים את הטיפול המונע באדיקות ?? שוב תודה !

מנהל פורום מחלות זיהומיות