טוקסופלזמה שבוע 26

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

04/04/2008 | 11:12 | מאת: שולה

שלום רב, לפני שבועיים עשיתי בדיקת דם, וכעת הגיעו תוצאות ובהן טוקסופלזמה חיובית. הרופא שלח אותי לבדיקה נוספת, על מנת לאמת את התוצאות וגם לבדיקת אולטרסאונד נוספת. ראיתי בפורומים באינטרנט שנשים אחרות מדווחות על קבלת אנטיביוטיקה בעקבות ממצאים דומים. האם גם אני צריכה לבקש מהרופא אנטיביוטיקה? שאלה נוספת: מה הסיכון לעובר בהדבקות בשלבים כאלה של ההריון? (עשיתי בדיקה גם בשבוע 11, שיצאה שלילית). האם יש בדיקות נוספות שכדאי לעשות?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום שולה, לא ברור לי משאלתך איזו תוצאה חיובית בדיוק קיבלת: ל- IgG או ל- IgM? או אולי לשתיהן (ואיזו בדיקה מהשתיים הייתה אצלך שלילית בשבוע ה- 11?). לעצם שאלתך, הסיכוי שהעובר ידבק ברחם (כתוצאה מזיהום חריף בטוקסופלאזמה של אמו בשליש השלישי של ההריון) יכול להגיע לכ- 60%, ובמקרים של איבחון זיהום כזה מומלץ לטפל באם עד הלידה באנטיביוטיקה ספציפית כדי לצמצם את הסיכוי הזה. הרבה בריאות אפי

04/04/2008 | 18:02 | מאת: שולה

תודה רבה על התגובה המהירה. מה שנמצא חיובי בבדיקה השניה הוא IgM, שהיה שלילי בשבוע 11. (IgG היה שלילי ועדיין שלילי). מכיוון שהתוצאות מגיעות רק אחרי שבועיים, למעשה הבדיקה היא משבוע 24 לערך. פניתי לרופא שלי בשאלה על האנטיביוטיקה, אבל הוא אמר שצריך לחכות עוד שבועיים- עד לתשובות מהבדיקה החוזרת, אותה אעשה רק ביום ראשון בבוקר. האם הוא צודק בהוראתו להמתין עם האנטיביוטיקה? מהן ההשלכות האפשריות להדבקה בשלב כזה של ההריון? (ככל הנראה- זה קרה בשליש השני, כי בין שבועות 11 ו-24 לא עשיתי בדיקה לטוקסופלזמה, ובשבוע 24 נמצאו הנוגדנים) היית ממליץ לפנות להתייעצות עם רופא נוסף? האם יש צורך בבדיקת מי שפיר מאוחרת או בדיקה דומה, על מנת לבדוק אם העובר נדבק? האם יש דרך להעריך את חומרת הנזק? ועד כמה היא מדוייקת? תודה רבה!

מנהל פורום מחלות זיהומיות