קונדילומה
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב האם כאשר אישה נדבקת בנגיף ומופיעות יבלות סביר שהן יעלמו מעצמן (כלומר שגם בבדיקת קולפוסוקפיה לא רואים אותן)? האם כאשר הן נעלמו גם הוירוס חלף? ואם באמת הקונדילומות עברו לבד, האם צריך להשאר במעקב יותר צפוף של בדיקות פאפ וקולפוסקופיה? תודה
שלום שוני, 1. לאחר הדבקה ב- HPV הקונדילומות עשויות להעלם מעצמן (=ללא טיפול), אך השאלה האם סביר שזה יקרה תלויה בגורמים שונים, כגון הזן של הנגיף, המערכת החיסונית של האשה ועוד. 2. העלמות הקונדילומות הנצפות בעין אינה בהכרח הוכחה גם להעלמות הנגיף. 3. כל אשה שנדבקה ב- HPV צריכה להיות במעקב רפואי הדוק יותר מאשה שלא נדבקה בנגיף זה. הרבה בריאות אפי