דלקת בגרון
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום לך דוקטור. שלשום הרגשתי רע ביותר : חום, צמרמורות, כאבים בכל הגוף ובעיקר בגרון. חשבתי שזה שפעת ותכננתי לא ללכת לרופא, אבל בסוף, למזלי, הלכתי, והרופא אמר שזו דלקת חיידקית ונתן לי רפאפן ל- 10 ימים. שאלתי היא: למרות שכבר לקחתי 3 כדורים של 1000 מ"ג אני מרגישה שכאבי הגרון והאוזניים רק מחמירים, ממש בבחינת סכינים שחותכים לי את הגרון. מאחר והרופא נתן לי פניצילין אני מניחה שמדובר בסטרפטוקוקוס. האם יש סיכוי שסטרפטוקוקוס לא מגיב לפניצילין?
שלום מירב, יש אפשרות שהזיהום בגרונך (בין אם נגרם ע"י חיידק זה או אחר, ובוודאי אם הוא נגרם ע"י נגיף כלשהו) לא יגיב לטיפול ברפאפן, אך זה עדיין מוקדם מדי לקבוע זאת אחרי 3 מנות בלבד של התרופה. הרבה בריאות אפי