ביקור אצל קוסמטיקאית
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, בביקור אצל קוסמטיקאית היא משתמשת בפינצטה וובמספריים שלא עוברים חיטוי בין מטופלות. האם יש בכך סכנת הידבקות במחה זיהומית כלשהיא ? (איידס, הפטיטיס b). כמו כן, הייתי אצלה אתמול ושמתי לב שהיא לא החליפה את הכיסוי שעל המיטה (הנייר הלבן שמגלגלים בד"כ) - האם זה בעייתי מבחינת הדבקות במחות זיהומיות אלה ? האם ניתן בכלל להידבק ממגע כזה, אם למשל יש דם ע"ג הכיסוי הלא נקי והוא בא במגע עם העור שלי ? (ובמקרה הכי גרוע עם פצע פתוח אצלי). תודה.
שלום שואלת, 1. בהנחה שבקצה הפינצטה אוחזת הקוסמטיאאית בשערה ומורטת אותה, והקצה הזה של המכשיר לא בא במגע ישיר עם העור- הרי שהדבקה במחלות זיהומיות כלשהן, לרבות בנגיף האיידס, לא מתרחשת. 2. תיאורטית,אם יש לך פצע פתוח שבא במגע עם דם טרי של חולה בנגיף זה (למשל בגלל שהוא/היא דימם/ה על כיסוי המיטה)- הדבקה היא אפשרית. מעשית, הדבקה כזאת איננה סבירה. הרבה בריאות אפי