קונדילומה - אבקש תשובה בעקבות מידע רב ומבולבל
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, בזמן האחרון אני מנסה למצוא תשובה ונראה כי הבלבול רב בעניין. התגלתה אצלי קונדילומה באברי המין ולאחר הסרה בלייזר אמר לי הרופא כי הוא מעוניין לעשות בדיקת PCR על מנת לשלול את המצאותו של הנגיף על פני העור. שאלותי: 1. האם תשובת PCR שלילי בהכרח שוללת את המצאות הנגיף ולא תהיה התפרצות נוספת ? 2. במידה ו PCR נמצא חיובי עם זן "בסיכון נמוך" אולם לא נראה שום ממצא ע"י קולפוסקופיה של קונדילומות על העור, האם ניתן לקיים יחסי מין ללא קונדום??? 3. במידה ו PCR חיובי עם זן "בסיכון גבוה" לאל ממצא נראה בעין ע"י בדיקת קולפוסקופיה - מה עושים אז? אודה לכם על תשובה מעמיקה כי הבלבול אכן רב.
שלום אמיר, 1. PCR נחשבת כבדיקה אמינה לזיהוי נגיף ה- HPV (הגורם לקונדילומה). יחד עם זאת, בדיקה שלילית איננה שוללת את נוכחות הנגיף ב- 100%, ובודאי שאיננה "מחסנת" אותך בפני הדבקות חוזרת. 2. בלי קשר אם מדובר בזן בסיכון נמוך או גבוה (לגרום לסרטן של צוואר הרחם אצל בנות הזוג שלך)- בדיקה חיובית לנוכחות הנגיף היא סיבה מצוינת להמשיך ולהשתמש בקונדום במהלך כל סוג של מגע מיני. הרבה בריאות אפי
ד"ר הלפרין, מתשובתך אני מבין כי PCR חיובי ללא ממצא בקולפ' מחייב שימוש בקונדום חודשים.....אבל עד מתי ??