פיטריה משני סיגי קנדידה במרתיק

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

21/06/2026 | 00:11 | מאת: רינה

ד״ר שלום וברכה! לפני 5 חודשים עברתי ניתוח לתיקון בקע אפיגסטרי בדופן הבטן. שבועיים לאחר מכן כאבים בלתי נסבלים, חום מקומי , בטן נפוחה ושטפי דם לאורך כל הבטן. עקב כך התכלת קולקציה ענקית בגודל של 19*21 ס״מ ואושפזתי בבי״ח והוחדר נקז לתקופה של 6 ימים. חודש לאחר מכן בוצע ניקור והוחדר נקז לתקופה של 3 שבועות. יש לציין שאני מאובחנת בתסמונת השלפוחית הכאובה. מניתוח זה חלה החמרה חמורה בתסמונת השלפוחית הכאובה. לפני כשבוע ימים ביצעתי בדיקת תרבית משטח וגינלי והתשובה הייתה חיובית לשני סוגי קנדידה. קנדידה אלבינקס וקנדידה גלברטה. יש לציין שאני חוויתי בעבר פעמיים פטריית קנדידה במערכת השתן התחתונה. אני אלרגית לפקולונאזול בפעם השניה לקראת סיום הטיפול חוויתי אלרגיות לטיפול זה שהינו שפתיים נפוחות וקליפות והזעת יתר. שאלותיי הם: 1. מהו הטיפולי התחליפי שניתן לקחת?? 2. האם יש מצב שקנייה בנרתי תעבור לשלפוחית השתן ותגרום החמרה חמורה בתסמונת השלפוחית הכאובה? בתודה מראש. רינה

שלום רינה, 1. אינני מכיר קשר סיבתי מוכח בין המצאות 'קנדידה' בנרתיק לבין תסמונת השלפוחית הכאובה. 2. בדלקת פטריתית של הנרתיק אפשר לטפל בתכשירי 'אזול' מקומיים אחרים, למשל 'מיקונזול', 'קלוטרימזול' ועוד. הרבה בריאות אפי

מנהל פורום מחלות זיהומיות