טיפול בקווינולון
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
דר הלפרין שלום בן 32 יש לי זיהום בערמונית שגורם לי לכאבים בכל האזור המפשעה. במשטח מהשופכה (לאחר מסז' ערמונית) נמצאו לי שני חיידקים: streptococcus viridans group coagulase negative staphylococcus (אין מבחני רגישות, לא בדיוק הבנתי למה) כמו כן כן נבדקתי לקלמידיה, אורפלסמה ועוד - שלילי טופלתי לטווח ארוך בטריויד, רוקסו ודוקסילין. בהתחלה זה עבר אבל אח"כ הכאבים חזרו ויותר האנטיביוטיקות לא עבדו. עכשיו האורולוג שלי רוצה לתת לי טריויד במינון כפול (400*2) או ציפרוגיס במינון (2*500)- לשלושה חודשים. אני לא רוצה, ומעדיף טיפול יותר קצר, בקווינולון דור 3 ומעלה, והוא אמר שזה יכול לרשום רק זיהומולוג 1. האם מרשם לקווינלון (או פלואורוקווינולון) מדור שלישי ומעלה יכול לתת רק רופא מומחה למחלות זיהומיות? 2. איזה מהקווינולונים מדור 3 ומעלה הכי יעיל נגד החיידקים שמצאו לי? 2. על איזו אנטיביוטיקה היית ממליץ במקרה שלי (אם בכלל)? שבת שלום
שלום דן, 1. את השאלה (הבירוקרטית) הזאת אתה צריך להפנות לקופת החולים בה אתה חבר. 2. מתאור המקרה שפרטת לעיל אינני בטוח כלל שאתה זקוק לטיפול ב'קווינולון מדור שלישי'. 3. כנ"ל בנוגע לטיפול אנטיביוטי אחר כלשהו. הרבה בריאות אפי