cmv בשליש ראשון של הריון
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, גיסתי בהריון בחודש שלישי, ובבדיקות הדם השיגרתיות גילו נגיף CMV. על פי הבנתנו , עד לבדיקת מי השפיר (עוד כחודשיים) לא ניתן לדעת האם העובר נפגע או לא. רצינו לבקש לשמוע אם מישהו עבר דבר כזה, מה גודל הסיכון, האם באמת לא ניתן לעשות שום דבר עד בדיקת מי השפיר. כל מידע שתוכלו לתת יעזור. תודה רבה.
שלום מודאגת מאד, לא ברור לי כיצד אובחן הזיהום ב- CMV אצל גיסתך (והאם מדובר בזיהום ראשוני, זיהום שניוני או בכלל זיהום כרוני) אך גם בהנחה שמדובר ב'זיהום ראשוני' (דהיינו שהיא נדבקה בנגיף לראשונה בחייה במהלך הריונה)- סיכויו של העובר להידבק ולהינזק כתוצאה מכך אינם 100% (אלא יותר קרובים ל- 10%) וזו הסיבה שכנראה הומלץ לה לבצע (בשבוע ה- 21 להריונה) בדיקת מי שפיר (כדי לשלול או לאשר את הדבקת העובר). עד אז אני מציע לה לשוחח על הנושא עם מומחי המרכז הארצי לייעוץ טרטולוגי בטלפון 02-6243669. הרבה בריאות אפי