בדיקת זיבה בגרון.

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

29/03/2024 | 15:05 | מאת: ריקו

שלום דוקטור יקר נקלח ממני דרך קופ״ח כללית בדיקה עם מקלון מהגרון לגילוי זיבה בתשובות אבל רשום שם בדיקה : chlam.trach urin pcr חזר שזה שלילי ותקין אבל משהו לא רגוע אצלי מכיוון שזו לא בדיקה נפוצה מדוע רשום שזה pcr שתן . אפילו שזה בדיקת גרון ומשטח אחר . אולי זה אוטומטית יוצא ככה ? קיבלתי הפנייה מיוחדת לזה אבל בפועל בתשובה של המשטח גרון רשום ככה CHLAM.TRACH U GN PCR תוצאה NOT DETECTED האם משטח כזה מתבצע בpcr או בשיטה אחרת? אשמח לקבל מענה מסודר על מנת שאבין שבדקו את זה כמו שצריך כי אי אפשר לדבר עם במעבדות של כללית וברופאה אמרה שהביאה הפנייה ספציפית אבל בפועל מדוע בתשןבה כתוב ככה? מה שכן מרגיע שהתשובה הגיעה רק עבור כלמידיה וזיבה ולא כמו בבדיקת שתן pcr עבור 6 חיידקים סליחה על החפירה ואשמח למענה.

שלום ריקו, בדיקת גרון לזיבה אפשר לעשות גם בעזרת תרבית וגם בעזרת PCR. היות ואצלך בוצעה גם בדיקה ל'כלמידיה' (שלזיהויה לא מקובל לבצע תרבית), סביר שטכניקת הבדיקה שנבחרה הייתה PCR. הרבה בריאות אפי

29/03/2024 | 16:22 | מאת: ריקו

זאת אומרת הדגימה שנקלחה ממני מהגרון עם מקלון אכן יכולה להיבדק בשיטת pcr? בעצם השאלה שלי אם דגימה מהגרון נבדקת גם בpcr? או רק בדיקת שתן?

29/03/2024 | 16:25 | מאת: ריקו

מדןע אבל לדעתך האישית כתוב CHLAM.TRACH U GN PCR U זה קיצור של urin הרי בדקו משהו מהגרון למה כתוב אז שתן? אולי זה אוטומטית יוצא בתוצאה ?

שלום ריקו, 1. על דגימה שנלקחת עם 'מקלון' (מטוש) מהגרון ניתן לבצע PCR. 2. ייתכן שלמעבדה, שביצעה את הבדיקה הזאת אצלך, אין קוד מיוחד לביצועה, ולכן הם השתמשו בקוד של השתן. הרבה בריאות אפי

מנהל פורום מחלות זיהומיות