טיפול בחיידק פסאודומונאס שנמצא בכיח

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

20/01/2024 | 13:54 | מאת: רחלי50

אחי מאושפז אחרי פעמיים טיפול בפסאודומונאס כנראה בגלל הנשמה. פעם ראשונה קיבל שבוע ימים טיפול בציפרודקס, ועדיין היה חיידק שרגישותו השתנתה. פעם שניה קיבלו רגישות לtazo ,והחליטו אחרי יום אחד להעביר אותו לשבוע לפורטום ופלג'יל. לא עזר, ובבדיקת כיח שוב קיים פסאודומונאס רגיש ל Meropenem. הרופאים לא רוצים לטפל כי לדבריהם אחרי זה לא יהיה מה לתת לו, וכרגע רק עוקבים. האם זה לא יהפוך את החיידק לעמיד יותר. כרגע אחי עם חום רקטלי שנע המקסימום 38, והבדיקות דם הנcrp 11, כדוריות לבנות בדם 10800. מה מומלץ? האם לטפל או לחכות ולראות אם הגוף מצליח להתגבר על החיידק, והאם אחרי התרופה שצוינה, אם לא ייעלם לא יהיה מה לתת כטיפול. אחי מחובר למנשם spont, נושם בכוחות עצמו ומקבל תמיכה מהמנשם.

שלום רחלי, הגישה של הרופאים של אחיך, כפי שמתואר בשאלתך, נראית לי הגיונית. הרבה בריאות אפי

20/01/2024 | 17:34 | מאת: רחלי50

תודה על תשובה מהירה. רק חעזקת את הרגשתי. השאלה, לפי מה שתיארתי, אם יתפתח זיהום ולא יהיה מנוס מלתת את האנטיביוטיקה שציינתי, וחס וחלילה לא ייעלם החיידק האם אנחנו בסוף הדרך, בלי שום כלי לטיפול בחיידק? קראתי על טיפול בפאג'ים. מה האפשרויות?

שלום רחלי, 1. הבה נקווה שכל החיידקים שיכנסו למערכת הנשימה שלו (וכל עוד הוא מונשם, אין ספק שיהיו כאלו) ישארו רגישים לתרופות המצויות בידי רופאיו. 2. אינני מכיר מישהו שמטפל בזיהומים בישראל, בתחילת 2024, בעזרת פאג'ים. הרבה בריאות אפי

מנהל פורום מחלות זיהומיות