ריר בצואה וכאבי בטן- איך לנהוג?

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

16/11/2023 | 20:44 | מאת: עדי

שלום ד"ר, כבר יומיים שאני סובלת מכאבי בטן מציקים וריר בגוון חום כתמתם בכמות משמעותית בצואה. היציאות אינן שלשול אך לא רגילות. הבוקר ביצעתי stool pathogens. מכיוון שסופ"ש כעת והתוצאות יגיעו רק בשבוע הבא אני בהתלבטות איך לפעול: 1. האם להערכתך מדובר בחיידק כלשהו? 2. לו היית במקומי, היית מתחיל ליטול אזניל כבר כעת? יש לי בבית את התרופה והמחשבה לסבול עד תחילת/ אמצע שבוע הבא מתסכלת אותי.. המון תודה.

שלום עדי, ייתכן שמדובר בזיהום חיידקי, והרעיון לקחת טיפול אנטיביוטי אמפירי עד קבלת תוצאות התרבית/ה- PCR הוא לגטימי. הרבה בריאות אפי

16/11/2023 | 22:38 | מאת: עדי

תודה רבה! אבקש לשאול 2 שאלות: 1. האם אזניל נשמע מתאים במקרה זה? במידה וכן, יכול בבקשה להנחות אותי באופן הנטילה? 2. קיבלתי הפניה גם לבדיקת שתן משום שרופא הנשים חושד בדלקת. מה עושים אם יש תשובה חיובית גם מתרבית הצואה וגם מבדיקת השתן? איך מטפלים אנטיביוטית בשניהם? תודה רבה דר' שבת שלום.

שלום עדי, 1. 'אזניל' במינון 500 מ"ג פעם ביום נשמע הגיוני. 2. כשיש שני זיהומים חידקיים במקביל אפשר לטפל בשני סוגים של אנטיביוטיקות מתאימות, או באנטיביוטיקה אחת שמתאימה לשני סוגי החיידקים. הרבה בריאות אפי

17/11/2023 | 08:54 | מאת: עדי

ד"ר, שאלה אחרונה ברשותך- מכיוון שאינני יודעת מהו סוג החיידק עדיין (אם בכלל ישנו), התייעצתי עם רוקח לגבי הנטילה: לא כ"כ ידע מה לומר אך הסביר שלרוב ביום הראשון נוטלים 2 כדורים ואחכ כל יום כדור. אני חשבתי שנוטלים 2 ביום למשך 3 ימים. מדובר על "זטו". מה היית ממליץ לי לעשות? תודה רבה.

שלום עדי, שני הפרוטוקולים אפשריים. הרבה בריאות אפי

מנהל פורום מחלות זיהומיות