CMV
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
האם זה נכון שילדים יותר חולים ב CMV מאשר מבוגרים ? והאם בגלל הקיץ יש פחות אנשים שחולים בCMV או שאין לזה קשר ? כי למשל בחורף אנשים חולים יותר בשפעות מאשר בקיץ ? ושאלה נוספת מהם הסימפטומים של CMV אצל ילדים קטנים ?
שלום ענת, 1. כן (ואין זה מפתיע לאור העובדה שהם נמצאים בקרבה רבה יותר אחד מהשני מאשר מבוגרים- בעיקר בגנים ובבתי הספר; ושהם לא חלו ב"עברם הקצר" בנגיף זה לעומת מבוגרים שלהם יש "עבר" ארוך יותר במהלכו רבים מהם כבר נדבקו בנגיף בילדותם). 2. לא מוכר לי קשר כזה בארץ. 3. התחלואה בשפעת בארץ היא רבה יותר בחורף, אבל ישנם מקומות אחרים בעולם בהם זה קורה דווקא בקיץ. 4. לפעמים אין סימפטומים כלל, ולפעמים יש מחלת חום המלווה חולשה ועייפות (פלוס-מינוס תלונות נוספות) כמו במבוגרים. הרבה בריאות אפי