דלקת גרון
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום. אני בת 28 ואתמול אובחנה לי דלקת בגרון עם מוגלה ונפיחות. התחלתי לקחת אנטיביוטיקה בשם ראפאפן 1000 מ"ג פעמיים ביום. לקחתי כבר 3 כדורים עד עכשיו ורציתי לדעת האם המחלה עדיין מדבקת? יש לציין שאני מרגישה יותר טוב כעת. שאלה נוספת: לפני שבוע התחיל לי פצע מוגלתי באיזור הברך, האם יש קשר למחלה (שהתפרצה תוך כמה שעות בלבד). בתודה מראש על הסבלנות. רחלי
שלום רחלי, 1. לא ברור לי משאלתך האם אובחנת בוודאות (בעזרת תרבית) כסובלת מזיהום חיידקי בגרון (כזה שנגרם ע"י STREPTOCOCCUS) בגרון, אך בהנחה שכך הדבר אפשר להניח שאת תפסיקי להיות מדבקת לאחר כיומיים-שלושה של טיפול ברפאפן (אך בלי קשר לכך עלייך להשלימו במלואו). 2. לא נראה לי סביר שיש קשר בין הפצע שלך ברגל לבין הזיהום הנ"ל (אם כי אין זה בלתי אפשרי ששניהם נגרמו ע"י אותו חיידק). הרבה בריאות אפי