שלבקת חוגרת התפתחות המחלה
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום בת 42 ברקע מחלת קרוהן, מחוסנת קורונה 3 פעמים - אחרון לפני 3 שבועות אובחנתי עם שלבקת חוגרת , נגעים מפוזרים במותן ימין - ממש חגורה מאמצע הבטן בקו ישיר אחורה לאמצע הגב. הכאב התחיל הכאב גב חריף מאוד 3 ימים לפני הופעת הנגע הראשון. ביום הראשון להופעת המגעים קיבלתי טיפול בזובירקס כדורים - 5 כדורים ליום משך 7 ימים. סיימתי שני ימי טיפול מלאים הכאב עדיין חריף מאוד מאוד (!) נראה שהנגעים מוסיפים להתפתח א. האם זה סביר שהכאב יהיה ככה חריף גם אחרי 2 ימי טיפול ב. האם סביר שהנגעים גדלים? אם כן - מה משך הזמן שהם מתפתחים ? מה משך הזמן הממוצע עד שהם מתייבשים ? ג. תוך כמה ימים אמור להיות שיפור? בעיקר מבחינת הכאב .. ד. האם לקרוהן ברקע יש השפעה כלשהי על משך ההחלמה ? האם יש קשר לחיסון? תודה על תשובותיך
שלום חיה, א. כן. ב, ג. בד"כ הפצעים מתייבשים תוך מספר ימים עד שבוע (אבל לא תוך יום-יומיים). ד1. למחלת הקרוהן עצמה אין בהכרח קשר להתפרצות השלבקת, אבל אם את לוקחת טיפול מדכא חיסון כנגדה- אז לטיפול הזה יש קשר. ד2. לעומת זאת יש מספר דיווחים על קשר אפשרי בין התחסנות נגד 'קורונה' לבין התפרצות של שלבקת חוגרת. ראי למשל- https://www.pharmacytimes.com/view/mrna-vaccine-against-covid-19-may-result-in-herpes-zoster-development-in-rare-cases הרבה בריאות אפי
תודה רבה על התשובה המהירה אבקש עוד שאלה אחת - לגבי הכאב - האם ניתן לצפות לשיפור בכאב עם סיום תהליך גדילת הנגעים? אם כן - מה משך זמן ממוצע שזה קורה ? תודה
שלום חיה, הכאב עשוי להשתפר אך גם עלול להחמיר בעתיד (מה שנקרא Post Herpetic Neuralgia). הרבה בריאות אפי