צינון? קורונה? וירוס אחר?

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

05/05/2021 | 13:03 | מאת: טל

שלום ד"ר, עם שיעול יבש ומעצבן כבר 4 ימים מלאים, התחיל לפני כן עם איזה יום יומיים של כמו דגדוג/ גירוד בגרון וגם כאב גרון בבליעה שכבר לא קיים. כרגע הסימפטום היחיד הוא שיעול, מתגבר משמעותית במהלך הלילה , אז יש התקפי שיעול נוראיים ברמה שנתפסה לי כבר הבטן (נסבל במהלך היום איכשהו). בדרך כלל יבש, יש איזה שיעול שניים בבוקר כשאני קמה שהם "רטובים" ואז אני רואה שהליחה ירוקה. שאר הזמן השיעול יבש. אף נסתם קצת בלילה ומשתחרר, אין איזה נזלת כל הזמן או משהו כזה. חום אין וגם לא היה. רופא "טייטו" (אין תור לרופאה בקופה) שהסתכל במכשיר על הגרון והקשיב לנשימה אמר שזה "ויראלי" ואין מה לעשות, דואגת מאוד מקורונה (למרות שאני אמורה להיות מחוסנת) ושאלתי אותו על כך, אמר שזה לא קשור בקורונה ו"כולם עכשיו ככה". האם יש עוד וירוסים שגורמים לשיעול יבש ממושך? האם (וסליחה על השאלה) ליחה בצבע ירוק מתאימה לקורונה או למשהו אחר? מה לעשות? תודה.

05/05/2021 | 13:35 | מאת: טל

בנוסף, אני מרגישה שאני מריחה פחות טוב, כאילו לא איבדתי את חוש הריח, אבל מרגישה שאני מריחה בשניה הראשונה ואז זה ממש נחלש, תוהה אם זה כי האף סתום, האם זה קורה בעוד וירוסים/צינון? אולי גם פסיכוסומטי כי אני מאוד חרדה מהקורונה.

05/05/2021 | 19:04 | מאת: לביא

היי טל הסיבה ששאלתי אותך מי הרופא בשרשור קודם שלך היא, שבשירות הטייטו של כללית עובדים שישה רופאי משפחה. שלושה מהם מעולים, שניים מהם סבירים, ואילו השישי עדיף שלא להקשיב לאף מילה שיוצאת לו מהפה. המון בריאות!

שלום טל, 1. יש נגיפים נוספים, חוץ מ'קורונה', שעשויים לגרום לשיעול יבש, ויש גם סיבות אפשריות נוספות- חלקן זיהומיות וחלקן לא - לשיעול כזה. 2. אני ממליץ לכל אדם שחרד מהאפשרות שהוא נדבק לאחרונה ב'קורונה' לבצע בדיקה מתאימה. הרבה בריאות אפי

מנהל פורום מחלות זיהומיות