דם בשתן מיקרו.........

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

07/03/2021 | 08:31 | מאת: שחר

אני בחורה צעירה שגיליתי לפני שנתיים (במקרה, כי חשבו שיש לי דלקת בשתן) שיש לי דם בשתן מיקרוסקופי. העניין הוא שמאז לא מצאו סיבה לכך הייתי אצל אורולוגים +נפרולוגים -ולא מצאו כלום. עשיתי המון בדיקות כולל סיטי עם ניגוד. העניין הוא שנזכרתי שבערך כשזה התחיל(אני חושבת..) היה חיידק כלשהו ביית שגרם לצבע אדום/דם בשתן וזה הופיע אצלי גם. יכל להיות שמאז החיידק הזה אצלי? ועשו לי מלא תרביות שתן ורק באחת מהן היה צמיחה מעורבת, אבל לא אמור להיות תוצאה של איזה חיידק ספציפי זה?

שלום שחר, אחת האפשרויות הזיהומיות הנדירות - שכנראה עדיין לא נבדקו ושיכולות להסביר המצאות של דם בשתן במשך שנתיים - היא שחפת של דרכי השתן. הרבה בריאות אפי

08/03/2021 | 15:34 | מאת: יוסי

השאלה למה הכוונה ב-"דם בשתן"? אם מדובר בכמות מיקרוסקופית מינימלית של דם בשתן אז לא בטוח שיש לממצא הזה משמעות. יש תופעה של אבחון יתר בממצא הזה וצריך להיזהר ממנה ומבדיקות פולשניות או שחושפות את הגוף לקרינה מייננת מיותרת. גם העובדה שהממצא הזה קיים כבר במשך שנתיים (לפחות) והשואלת לא מדווחת על שום הרעה במצבה למרות בדיקות רבות שעברה לאורך התקופה, היא אינדיקציה לכך שבמקרה שלה לא מדובר בממצא בעל משמעות קלינית.

מנהל פורום מחלות זיהומיות