חיידק אמפטיגו
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
הבת שלי סובלת מפצעים פתוחים ברגליים (נראה בתחילה כמו עקיצה). לא חשדתי בכלום, רק לאחר הערת המציל בבריכה החלטתי לקחתה לרופא. לדבריו יש לה את החיידק הנ"ל והיא נאלצת לקחת אנטיביוטיקה. לפי דבריו, אם לא הייתי מטפלת בה, יכול היה להתפרץ ה"חיידק האלים". רציתי לדעת כיצד נדבקים מהחיידק הזה ולקבל יותר מידע. ניסיתי לחפש באתרכם ולא מצאתי (אולי מכיוון שלא אייתתי נכון את השם). לתשובתך המהירה אודה. תודה, ענבל
שלום ענבל, IMPETIGO הוא זיהום עור שנגרם ע"י שני חיידקים עיקריים- STAPHYLOCOCCUS או STREPTOCOCCUS, מתבטא בהופעת פצעים עם מוגלה "קרושה" ע"פ העור וחום, ולעיתים יכול להסתבך (למשל במחלת כליות).הזיהום מדבק מאד (היום קראתי באינטרנט על "מגפה" של זיהום זה בקרב חיילי קורס החובלים של צה"ל), אך מגיב בד"כ לטיפול מקומי (כגון רחצה במים ובסבון, משחה אנטיביוטית) ו/או סיסטמי (באנטיביוטיקה). הרבה בריאות אפי