מחלת הנשיקה או מחלת Q FEVER
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר אפי שלום לפני כ- 4 שנים חליתי במחלת הנשיקה למשך כ- 5 שבועות. המחלה חזרה כעבור חודשיים למשך 6 שבועות. באמצע מאי השנה חליתי שוב ואני עדיין חולה. על פי בדיקות הדם: EBV.VCA IgG עלה מ- 189 ל- 242, (214) (הערך בסוגריים מתייחס כאן ובהמשך לתוצאות בדיקה מתאיך 26.6.2005). EBV.VCA IgM בתחליה היה 1 אח"כ 0 ועכשיו 2.5. EBV.EBNA עלה מ- 229 ל- 291 (248). בבדיקה אחרונה לפני כמה ימים התגלה בדם: Q FEVER PHASE 1 TO שלילי, Q FEVER PHASE 2 IgG חיובי, Q FEVER PHASE 2 IgM שלילי. בספירת דם: WBC עלה מ- 5.8 ל- 8.5 (5.3). LYM% ירד מ- 20.1 ל- 15.5 (19.5), NEUT% עלה מ- 67.2 ל- 74.3 (69.5). PLT עלה מ 189 ל- 249 (194). סימני מחלה עכשיו: חום נמוך (בדרך כלל במחלות יש לי חום נמוך), כאבי ראש חזקים, שיעול, הזעה ותשישות. 1. האם אלו ממצאים למחלת הנשיקה? מחלת הנשיקה היא מחלה ויראלית אז מדוע NEUT% עלה? האם זה לא מראה על מחלה על בסיס חיידקים? 2. האם זו מחלת Q FEVER PHASE 2 למרות ש- IgM שלילי או אלו סימני מחלה שהייתה בעבר?
שלום אבי, בדיקות המעבדה שצרפת אינן אבחנתיות לא למחלה חריפה ב-EBV ולא למחלה חריפה בחיידק ה-Q FEVER. האם ניסית לחפש נגיף בשם CMV? הרבה בריאות אפי
תודה CMV נבדק והתשובה היא שלילית אבי