מחלת הנשיקה
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
שלום רב שאלתי היא כזו:האם ניתן להידבק בכל גיל באותם אחוזים(הבנתי שאחריי גיל 25 הסיכויים פוחתים),האם מנשיקה בלחי ניתן להידבק?או משתיה באותה כוס (פעם אחת). תודה מראש
שלום דנה, 1. אני לא מכיר עבודה מדעית שבדקה את אחוזי ההדבקות ב- EBV (הגורם השכיח למחלקת הנשיקה בישראל) בגילים שונים. 2. מגע עם רוק עשוי לגרום להדבקה, ואין זה משנה אם הרוק עובר ישירות בין מדביק לנדבק (למשל במהלך שיעול או נשיקה) או בעקיפין בינהם (למשל ע"י שימוש בכוס משותפת). הרבה בריאות אפי