מנטו
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני בת 25, בגיל 3 ימים קיבלתי (כמו יתר בני גילי) חיסון לשחפת. בבדיקת מנטו בכיתה ז' יצאה תוצאה שלילית. בבדיקת מנטו חוזרת שביצעתי לאחרונה (לצורך עבודה) האחות רשמה שאין תגובה אך לאחר שהתעקשתי שיש קצת תגובה היא שינתה את הרישום ל-2 מ"מ. איך יתכן שלמרות החיסון שקיבלתי תוצאות המנטו יוצאות שליליות או ספק שליליות ? תודה מראש
שלום עדי, השפעת החיסון כנגד שחפת על בדיקת ה'מנטו' יורדת עם הזמן, ואין זה נדיר כלל שהתוצאה בבדיקת 'מנטו' היא שלילית (ואפילו אפס) לאנשים שחוסנו כנגד שחפת בילדותם. הרבה בריאות אפי
תודה על התשובה האם תוצאה שלילית מעידה עדיין על כך שהחיסון תקף או שאני כבר לא מחוסנת ?