קדחת קרציות והריון
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום אני לא יודעת אם זה המקום הנכון לשאול את השאלה הנ"ל ואם לא אני אשמח אם תפנו אותי לאן שצריך. אני מגדלת שני כלבים. אנחנו גרים בחוף הכרמל, וידוע כי הקרציות באזור זה נגועות בארליכיה. למרות שהכלבים שלי מטופלים היטב והבית אחרי הדברה, בשבועיים האחרונים מצאתי על עצמי 2 קרציות צמודות לצוואר. אני חושבת שהורדתי אותן ברגע שהן נתפסו אך אני לא בטוחה לחלוטין. אני בהריון ולכן אני די היסטרית מהנושא ורציתי לשאול מה הסיכוי שנדבקתי בקדחת קרציות (או האם בכל פעם שנתפסת קרציה ניתן להידבק במחלה) ובאופן כללי מה הסימפטומים של המחלה וכמה מהר היא פוגעת בהריון. תודה.
שלום יעל, הסיכוי שנדבקת במחלה זיהומית כלשהי כתוצאה ממגע עם קרציות תלוי בגורמים רבים (ובעיקר בתשובה לשאלה: האם קרציות אלו היו נשאיות של חיידק או טפיל כלשהו?) כך שאני חושש שאינני יכול להשיב על שאלתך זו. עקרונית, זיהום כזה צריך להתבטא במחלת חום (עם או בלי פריחה על העור), וחשוב שאם תפתחי מחלה כזאת תצייני את העובדות שהוזכרו במכתבך הנ"ל גם לרופא/ה המטפל/ת שלך. הרבה בריאות אפי הרבה בריאות אפי