שאלה
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום. רציתי לשאול לגבי מחלת הטוקסופלזמה. בבית של ההורים שלי יש חתול כבר 4 שנים. לוקחים אותו כל הזמן לוטרינר. והוא לא מסתובב בכלל מחוץ לבית ולא בא בכלל במגע אם חתולים אחרים (הוא מסורס). אני אף לא לא נגעתי בארגז החול שלו, ומתחילת ההריון הפסקתי ללטף אותו או לגעת בו. אבל אני אוכלת בבית של ההורים כל יום וישנה שם בסופי שבוע. אני בשבוע 16. ורופא הנשים שלי לא נתן לי לעשות בדיקת דם לטוקסופלזמה. ואני דואגת שאולי בתחילת ההריון נדבקתי במחלה ולא הייתי מודעת לכך. האם יש סיכוי שנדבקתי ? האם יש טעם שאני אעשה היום בדיקת דם לטוקסופלזמה ? אם התשובה תצא חיובית איך אפשר יהיה לדעת אם נחשפתי למחלה בהריון עצמו או לפני ההריון ? אני ממש לחוצה. אשמח לקבל תשובות. תודה
שלום אורית, אני לא מוצא סיבה להלחץ רק משיקולים תיאורטיים ("שיש להורים שלך חתול"), וגם לא כל כך ברור לי משאלתך מדוע נזכרת (או מדוע הרופא שלך החליט) לבצע בדיקה לטוקסופלאזמה דווקא עכשיו (בשבוע ה- 16 להריונך). הרבה בריאות אפי