פטריות ואנטיביוטיקה
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, כבר כמה שנים יש לי פטריות בציפורניים ברגליים. אין החמרה ואין הטבה במצב. עכשיו חליתי בדלקת בשקדים. נשלח משטח ותוך כדי הותחל טיפול בפניצילין 1000 מ"ג פעמיים ביום (לפי היות הדלקת מוגלתית). בינתיים המצב השתפר מאוד תוך יממה, לכן סביר להניח שבגלל הטיפול. 1. האם היה נכון להתחיל את הטיפול לפני תשובת המשטח? 2. האם יש סכנה כלשהי להתפרצות כלשהי של הפטריות ברגליים בגלל האנטיביוטיקה? תודה
שלום פטריה, 1. כן (אך במקרים רבים נהוג להפסיק את הטיפול אם וכאשר התשובה של המשטח היא שלילית). 2. לא (להבדיל מפטריה בנרתיק שבמקרים רבים עשויה להחמיר כתוצאה מטיפול שכזה). הרבה בריאות אפי