אמפותריצין B
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לד"ר אפי שלום, בזמנו פניתי אליך בנושא קנדידה גלברטה בנרתיק. בינתיים, ביצעתי בדיקת רגישות לפטריה, והתוצאה היא: הפטריה רגישה לאמפותריצין B. רגישה באופן חלקי ל VORICONAZOLE. יציבה לפלוקונזול ואיטרקונזול. אך, מסתבר שאין כיום שום טיפול מקומי באמפותריצין B בישראל. התרופה קיימת רק בזריקות. (בחו"ל כנראה שיש גם תרחיף וקרם). מה לדעתך ניתן לעשות? (את ה-Vfend אין סיכוי שאקבל מאחר ומוגדרת כ"מצילת חיים" וגם הרגישות היא חלקית). אודה על עצתך, אורנה
שלום אורנה, עצתי היא שתבחרי אחת מבין 4 האופציות הבאות: 1. להשיג את התכשיר (אמפוטריצין) לטיפול מקומי בחו"ל. 2. לשלם עבור ה- VORICONAZOLE שלא נמצא בסל הבריאות בארץ. 3. לקבל טיפול סיסטמי (דרך הווריד) באמפוטריצין. 4. לשכוח מהנושא ולהמשיך לסבול. לבחירתך הרבה בריאות אפי