נוגדנים והפטיטיס B
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
היי, אחי אובחן כחולה צהבת מסוג B. ההתפרצות חלה לפני כ- 3.5 חודשים. בבדיקת הדם האחרונה נמצא כי עדיין ישנה נוכחות של אנטיגן בדמו ובדיקת הנוגדנים היתה, לצערי, שלילית. האם קיים עדיין סיכוי שהגוף ייצר את הנוגדנים הרלוונטים או שמא כבר עכשיו אפשר לקבוע נשאות כרונית? מהו זמן ההמתנה הסביר ליצירת נוגדנים? תודה.
שלום ארטמיס, קשה להשיב לך פרטנית על שאלתך (ישנם מספר משתנים ב"משוואה" הזאת שאינם ידועים לי), אך עקרונית עדיין יש סיכוי שאחיך יתגבר על הזיהום בכוחות עצמו (גם ע"י יצירת נוגדנים שינטרלו את הנגיף). בלי קשר לכך אני ממליץ שהוא יהיה כבר עכשיו במעקב מרפאת כבד הסמוכה למקום מגוריו. הרבה בריאות אפי