לד"ר הלפרין אפרים
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום , שמי הודיה ב-20.2 עברתי ניתוח ברגל שמאל הוצאת פלטינות שוק וירך . מצאו שם מוגלה ( התגלה כנוזל) עשו לי תרבית לגילוי החיידקים אך לא מצאו - חששו שלא מוצאים את החיידקים משום שלפני הניתוח קבלתי אנטיביוטיקה ולכן הם לא גודלים . לכן החליטו בכל מקרה לתת לי אנטיביוטיקה דרך הווריד I.V (צורת המתן) מסוג צפאמיזין . קבלתי 3 פעמים ביום 50 מ"ל כל פעם במשך 30 יום . למה כ"כ הרבה ? מה ההשפעות של זה ?? האם זה מזיק לשניים? האם יש נזקים בלתי הפיכים מזה ? אה אולי חשוב לציין שלקחתי גם כדורים פרובייטים בזמן נטילת האנטיביוטיקה .אם גם הגיל הוא מידע חשוב - אני בת 14 תודה רבה הודיה
שלום הודיה, אני מניח שרופאייך איבחנו אצלך זיהום חיידקי בעצם (גם אם לא צמח חיידק בתרבית)- וזיהום כזה מחייב טיפול אנטיביוטי ממושך (בדרך כלל בין 4 ל- 6 שבועות) עקב חדירות מוגבלת של התרופות האנטיביוטיות לרקמת העצם הדלקתית. ספציפית בנוגע לתרופה אותה קיבלת (צפאמזין)- היא נחשבת לבטוחה יחסית עם תופעות לוואי מועטות (וללא השפעה רעה על השיניים או נזקים בלתי הפיכים). הרבה בריאות אפי