טוקסופלזמה בהריון
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני נמצאת בשבוע ה-11 להריון לאחר שביצעתי בדיקות דם שגרתיות בהריון, התגלה בשבוע 9 בבדיקה לגילוי נגיף הטוקסופלזמה (בדיקה בשיטת ELISA ספציפית) כי אני נושאת את הנגיף (ז"א חולה), IGM נמצא חיובי, ו- IGG שלילי. יש לציין כי אין לי שום קרבה לחתולים (או לצרכיהם) וגם לא לבשר נא בשום צורה. לאחר בדיקה נוספת שעשיתי לפני כ-4 ימים, הסתבר כי ה-IGM שלילי (ז"א שאיני חולה כרגע), יש לציין כי לפי מה שהבנתי הבדיקה הנוספת לא נעשתה בשיטת ELISA ספציפית. האם יש לסמוך על בדיקה זו למרות שהיא לא ספציפית, האם יתכן שבדיקה חוזרת פחות מעמיקה מהבדיקה הראשונה? והאם יתכן מצב כזה שבדיקה ראשונה יוצאת חיובי ובדיקה שניה יוצאת שלילי? אנא ענו לי במהרה כי אני בהיסטריה ובלחץ אטומי אמא מודאגת
שלום גלי, את השאלות שלך יש להפנות בעיקר למעבדה שביצעה את הבדיקות (ולא ברור לי אם אמנם מדובר באותה מעבדה). בכל מקרה כדאי לך גם לבצע בדיקת IgG חוזרת כדי לקבל יותר נתונים שיעזרו לך ולרופאייך לקבל החלטה האם אמנם נדבקת לאחרונה בטפיל (לא נגיף!) הטוקסופלאזמה או לא. הרבה בריאות אפי