herpes zoster
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
הי אני בת 60 שנמצאת בתקופה קשה (אבל בני) לאחר כמה ימים כאבי בטן וגב חזקים הופיע הרפס בגב. השאלות - מה עושים הגירוד והכאבים החזקנים? האם להמשיל לקחת בנוסף לזובירק כל התרופות - סימוביל, לוסטראל, לוסק, אלטרוקסין? בבקשה, מה הן תופעות לואי של הזובירקס בכדורים? מה משך המחלה והאים חייבים לשכב או אפשרי לעבוד ולתפקד רגיל?
שלום שוש, 1. נגד הכאב והגרד את יכולה לקחת תרופות סימפטומטיות מתאימות (אותן ניתן להשיג בכל בית מרקחת). 2. לתרופה זווירקס תופעות לוואי מעטות יחסית (השכיחות בהן כוללות שלשול, סחרחורת וכאבי פרקים), וניתן לקחת תרופה זו (במקרה שלך- לשבוע) יחד עם שאר תרופותייך. 3. אין כל צורך לשכב במחלת ה"שלבקת" / הרפס זוסטר (שנמשכת בד"כ מספר ימים / שבועות), ואפשר לנהל חיים רגילים. הרבה בריאות אפי