Truvada or emtrivir teva

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

19/04/2018 | 15:58 | מאת: רן

שלום! קיבלתי אישור לprep ע״י רופאה מוסמכת מקופת החולים מאוחדת (אחרי שעברתי את כל הבדיקות הדרושות לכך) העניין הוא שאני ציפיתי שהתרופה שאקבל תהיה ׳טרובדה׳ כמו שקורה בעולם, אבל במרשם שלי רשום ׳אמטריביר-טבע׳. הבנתי שזו תרופה עם מרכיבים זהים/דומים, אבל ברצוני לברר מה נחשב יעיל/טוב יותר/קל יותר לגוף? טרובדה או אמטריביר? האם לאמטריביר יהיו יותר תופעות לוואי מאשר לטרובדה? האם בכל זאת יש דרך שיתנו לי טרובדה כי זה יותר ממולץ? האם לאמטריביר יש חיסרון כלשהו שאין לטרובדה? (עוד לא התחלתי להשתמש בprep).

שלום רן, שתי התרופות המוזכרות בשאלתך נחשבות כזהות מבחינת יעילותן ותופעות הלוואי האפשריות שלהן. הרבה בריאות אפי

20/04/2018 | 10:39 | מאת: רן

תודה. האם צריך לקחת עוד תרופה בנוסף ל- emtrevir teva מידיי יום, כדי שתהיה הגנה מירבית מפני הדבקה בhiv לאדם בריא? או שע״י לקיחת כדור אחד ביום של emtrivir בלבד נחשב כמספיק לשם מניעת הדבקה (בשילוב שימוש בקונדום כמובן)? ורציתי גם לדעת, אם במקרה במהלך יחסי מין יקרע הקונדום, כאשר אני בזמן לקיחת התרופה מידיי יום, האם אצטרך לגשת למיון לקבלת טיפול מונע כמו שצריך אדם שלא משתמש ב-emtrivir כ-prep? או שאני נחשב מוגן וגם אם יקרע הקונדום, אין סיכוי שאדבק?

שלום רן, אין אף טיפול מונע שהוא בטוח ב- 100%, והשימוש ב'טרובדה' / 'אמטרוויר טבע' איננו יוצא מהכלל הזה. יחד עם זאת, שימוש יומי קבוע בתכשיר זה מקטין מאד את הסבירות להדבקה ב- HIV, ואדם שנוטל אותו לא אמור לקבל טיפול מונע נוסף במקרה של קרע בקונדום. הרבה בריאות אפי

מנהל פורום מחלות זיהומיות