הידבקות שניה ב-CMV
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב אני בהיריון בשבוע 19 וממתינה למי שפיר בשבוע 22 עקב הידבקות ב-CMV בשבוע 7. בעלי כבר שבועיים עם חום בסביבות 38 ותוצאות בדיקת דם ל-CMV כדלקלן: CMV IGG=0.5 (כאשר positive גדול מ-0.5 לפי קו"פח כללית) CMV IGM=Borderline אין avidity בעבר שני הערכים היו שלילים. יש לי ברשותך שתי שאלות: 1. האם ייתכן שזו התחלה של הדבקה וכדאי לחזור על בדיקת הדם שלו? 2. במידה ואכן הוא חולה כעת, האם זה יכול להדביק אותי מחדש ובכך שוב להדביק את העובר? אני שואלת כי אני יודעת שצריך להמתין 7 שבועות מרגע ההדבקה ועד למי שפיר. ואם כעת אני בסכנת הידבקות מחודשת, לא אוכל לבצע את מי השפיר בעוד שבועיים. רוב תודות
שלום נעמה, 1. כן. 2. תיאורטית זה אפשרי. מעשית, לפני שנלחצים מאפשרות כזאת, יש לוודא: א. שהוא באמת חולה ב- CMV. ב. שאת אמנם נדבקת שוב בנגיף (דבר שאמור להתבטא בהופעה מחודשת של IgM ו/או בעליה משמעותית של ערכי ה- IgG אצלך). הרבה בריאות אפי