תוצאות בדיקות וירוליות [סרולוגיות-נסיוב-נוגדני]
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ד"ר הלפרין אפרים אודה לך מאוד אם תרשה מזמנך לפנות למעני כדי לענות לי על השאלות הבאות: 1. האם התוצאה 0.2 בסקלה שבין 0.8-0.99 בבדיקה anti HAV IgM מראה תוצאה חיובית ז.א. המצאות נוגדני IgM כנגד נגיף הפטיטיס A המעידה על מחלה עכשווית או שהנגיף התגלה בעבר והחולה היום בריא? 2. האם התוצאה CO/S 0.228 בסקלה שבין 0.8-1.20 בבדיקה anti HBc - Total מראה תוצאה חיובית ז.א. המצאות נוגדני IgG נגד נגיף אנטיגן הליבה של נגיף הפטיטיס B או שהנגיף התגלה בעבר והנבדק בריא? 3. האם התוצאה0.47 CO/S בסקלה שבין 0.0-0.8 בבדיקה anti HCV מראה תוצאה חיובית ז.א. המצאות נוגדני IgG כנגד נגיף הפטיטיס C המעידה על מחלה עכשווית או שהנגיף התגלה בעבר והיום הנבדק בריא? 4. האם התוצאה S/N 0.90 בסקלה שבין 0.0-0.2 בבדיקה HbsAg מראה תוצאה חיובית ז.א. המצאות אנטגון השטח של הנגיף הפטיטיס B המעידה על מצב מחלה או על נשאות לנגיף (carrier) או שהנגיף התגלה בעבר והחולה החלים? 5. האם בכל אופן של תוצאה או בתוצאה מסויימת חיובי/שלילי אתה ממליץ על בדיקה חוזרת? 6. האם הבדיקה המולקולרית : Generec Polymerase Chain Reaction PCR ל-HBV תזהה אם הנבדק באיזה שלב של המחלה הוא נמצא(נשאי, כרוני, מחלה פעילה) בנוסף לזהות ישירה להמצאות הנגיף אצל נושא הבדיקה החשוד כחולה בצהבת נגיפית מסוג, B , או C דרך בדיקת נוכחות המטען הגנטי של הנגיף ורמתו מהסרום או הפלזמה של הנבדק? 7. יכול להיות שהנגיף נמצא בדם אך לא התגלה בבדיקת PCR . ובכן איזו בדיקה/פעולה צריך הנבדק לעשות כדי לברר סופית שהכן הנגיף בדמו? 8. האם בדיקה מגלה שאדם נשא נגיף C בדמו שהתגלה בעבר והחלים וקבל תשובה שלילית בבדיקה PCR? ז.א שהנבדק בריא לכל דבר?
שלום יורם, 1. אני מציע לך להפנות את השאלות 1 עד 4 למעבדה בה בוצעו הבדיקות שאת תוצאותיהן צרפת. 2. התשובה לשאלה 5 תלויה בנתונים נוספים שאינם מצויים בידי. 6. בדיקת PCR מסוגלת לזהות הן נגיף הנמצא בדגימה והן את כמותו. 7. אפשר לחזור על בדיקת ה- PCR בדגימה אחרת. 8.זאת הנחה סבירה. הרבה בריאות אפי
תודה מקרב לב לתגובתך ויותר הערכתי למהירות התגובה.. יישר כוח יורם